Julafton!

Vi åkte till Kvicksund, där min mamma och Göran byggt hus, dagen innan julafton och resan gick faktiskt bra. Jag hade förväntat mig koas och långa bilköer men det var inga problem alls. Väl framme åt vi risgrynsgröt och skinkmackor som vi gör varje jul! Tyra fick också smaka gröt även hon tyckte att den smakade bra. Hon får dock vänta med skinksmörgåsar tills hon får tänder ;-)
På julaftonsmorgon hade Tyra fått paket i strumpan av tomtenisse. En jättefin klänning från Po.P blev hennes allra första julklapp.


Öppnar paket hos mormor! 

Vi fick en GLAD överaskning när vi vaknade och såg att det snöade! På ett litet tag hade det lagt sig ett tunt vitt täcke på marken! Så Tyras första jul blev vit, vi hoppas på många fler av den sorten!



På förmiddagen åkte vi till min pappa, Tyras morfar. Där var även mina två yngre bröder, Morbror Filip och Morbror Anton. Där blev det en snabb fika innan vi åkte vidare till min mormor, Tyras Gammelmormor.


Öppnar paket hos morfar i fina klänningen från tomtenisse.

Hos min mormor har jag firat alla mina 25 jular så det är tradition. I år var min moster, mina två kusiner och mitt kusinbarn Cyrus också med.

Allihop äter julmat!
Vi var tre generationer som firade jul i år. Häftigt!

Min moster hade med sig morotslåda från Åland. Tyra ÄLSKADE den och satt och gapade och ville ha mer och mer...


Hos morbror Filip.


Strax efter Kalle Anka knackade det på dörren och tomten kom på besök. Det var ju såklart mest spännade för Cyrus men även Tyra kikade lite extra och undrade nog vad som pågick.


I tomtens knä. Det var inte alls läskigt, bara roligt.


Visar pappa julklappen.







Paket i all ära men snören är ju fantastiska!


Tyra fick ett stort paket som hon använde som stöd när hon gick. Hon liksom sköt det framför sig som en gåvagn.


Här var det lite bus för att hålla igång en något övertrött Tyra!

Framåt kvällen åkte vi tillbaka till kvicksund för att fortsätta fira julen (Det blir en del åkande). Där åt vi ännu mer julmat och öppnade ännu fler julklappar!


Där busades det lite med mormors hund Doris.
 

Det var en lång första julafton för min lilla snorpa. Det var mycket intryck och på tok för lite sömn under dagen.
Här är hon så trött att hon knappt orkar skrika, men efter att detta kort togs somnade hon tillslut en stund.


Kommentarer
Postat av: Josefin

Haha, åh :) verkar som om ni haft det kanon, roligt med massa bilder =)

2008-12-26 @ 19:03:36
URL: http://yozefin.blogg.se/
Postat av: Sarah

Så många bra bilder du har tagit.

ja det är en lång dag för en liten docka att vänta ha ha!!



Ha en god fortsättning!!



Kram Sarah

2008-12-26 @ 19:21:24
URL: http://axehult.blogg.se/
Postat av: Myhrman

Men myyys! :) Och lille söta Doris också!!!! Ni verkar verkligen haft en hel toppen jul tillsammans för första gången med hela er lilla familj! :) BTW...din bror, mm, I like ; )

Hörs snart igen, börjar få Elin abstinens! Puss o kram & god fortsättning

2008-12-26 @ 23:51:55
Postat av: Elin

Myhrman: HANDS OFF!!! ;-)

2008-12-27 @ 20:56:14
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Oj vad jag skrattade åt sista bilden...så charmigt söt:)



Hoppas att ni haft en mysig jul....nästan så att dagarna efter är mysigare för det är först då man kan slappna av och bara ta det lugnt.

Många kramar och god fortsättning

2008-12-28 @ 19:11:47
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Linda

Fina bilder, ser ut som en härlig jul :) God fortsättning!

2008-12-29 @ 09:22:07
URL: http://www.lindakyro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0