Planer för dagen

Idag är det dags att träffa föräldragruppen på BVC igen. Denna gången ska vi prata om första hjälpen, om jag inte minns fel. Kan tänka mig att det smyger in lite frågor om barnsäkerhet och hur man ska barnsäkra också. För nu går det undan! Tyra är reptilsnabb när hon ser något hon vill ha, och då spelar det ingen roll vilka hinder som finns i vägen.
Jag ska passa på att väga Tyra också. Det är något jag som alltid finns med i bakhuvudet. Äter hon tillräckligt? Går hon upp bra i vikt?  Det har nog att göra med att det var problem med amningen i början och att hon gick ner mycket i vikt under sina första dagar. Sådant sitter i. Just nu är hon inne i en period då det mest är gnäll och skrik vid maten, och då får hon ju i sig ännu mindre. Jaja, alla mammor har väl någonting som de oroar sig för hos sina barn. Maten är min grej.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad bra att du skrev vad det ska handla om, undrade just det ;-) Maten är också min ständiga oro, för att han krånglat så mycket, vet hur det känns. Speciellt nu när de äter mat, då vet man ju inte att de får i sig "rätt" näring och sånt, det var lättare med amning/ersättning. Ses sen, kram!

2008-11-25 @ 09:15:56
URL: http://loranga.wordpress.com
Postat av: Cissi

Ja du alltid är det nåt man oroar sig för. Med min förste var det maten. Han är otroligt liten i maten och i strl....Tunn och lång....Är fortfarande ett orosmoment.



Med denne herrn, är det absolut INTE maten. Det har aldrig varit ett problem. Däremot magen, han är stenhård och katrinplommon, minst en halv burk om dagen är ett måste.



Så alltid är det ngt man oroar sig för. Det är nog vår lott som mammor!



Hoppas ni får en bra dag!

2008-11-25 @ 09:28:27
URL: http://cissislife.blogspot.com
Postat av: Erika

hoppas det går bra på bvc :)

2008-11-25 @ 13:51:30
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: leia

som jag har förstått så går 99% av barnen ner i vikt första dagarna.



Ja visst var det fantastiskt å se att det faktiskt fanns ett liv där inne i magen....men samtidigt reagerade jag så himla konstigt när vi var där.



Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0