Vår jul...


Tyra berättar något spännande för tomten...


Vi har haft en jättebra jul med god mat och fina paket. Tyra fick även detta år träffa jultomten och inte eller i år blev hon rädd. Hon tyckte att det var fullt normalt att en rödklädd gubbe med långt skägg och mörk röst kommer incyklandes denom altandörren. Att ha tofflor i 30cm snö var inte heller det speciellt konstigt.
Tomten kom alltså incyklandes med en sån HÄR. Hoppas att hon kommer att kunna använda den i vår/sommar. Just nu är hon lite för kort för att nå ner till marken.

Julen kunde dock ha avslutats på ett lite bättre sätt. Vi har nämligen fått magsjuka på besök, INTE KUL! Det började med Johan (eller med farmor och farfar, egentligen? men det förstod vi inte då) och sent igår kräktes Tyra och det har hon gjort även inatt och idag.
Peppar peppar, så har jag inte blivit sjuk än men kan man undgå smitta när man får kräk över sig?!
Jag är iallafall glad att Tyra är så pass "stor" att det går att kommunicera lite med henne och fråga henne saker. Inatt efter att hon kräkts  några gånger säger hon själv:  Dette (vatten) Då frågar jag: Vill du ha vatten? Jaaaa!, säger gullungen då.
(Nu låter det nästan som att jag inte försökt få i henne vatten innan, men när jag frågade då var svaret NEJ!)

Kommentarer
Postat av: madde

Vilken fin cykel Tyra fick!



Usch och fy för magsjuka! Hoppas Tyra kryar på sig nu och att du slipper.



God fortsättning!

KRAM

2009-12-28 @ 22:23:38
URL: http://madeleinemis.blogspot.com
Postat av: Sue

Ha ha ha sicken fin bild på sötunge och tomten....och vilken cool cykel!!!!!



Många som har haft magsjuka i jul har jag förstått! Vi slapp och jag hoppas verkligen att du slipper den!!!!! blääääää!



Kram på dig snäckan och ha en bra dag!

2009-12-29 @ 09:24:07
URL: http://suzanita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0