Matsnack

Nu har hela familjen mat i magen, mamma och pappa iallafalll. Tyra har ätit otroligt dåligt idag, jag vet inte riktigt vad jag ska göra? Hon kan ju inte leva på efterrätter och välling. Jo, gurka äter hon också! Imorgon ska vi prova att minska på morgonvällingen och se om hon får bättre aptit av det. Kollade innehållsförteckningen på vällingen och det är MYCKET kalorier hon får i sig bara av den. 
Jag och Johan åt iallafall jättegott, ska lägga ut receptet sen för ni MÅSTE prova! Kyckling med timjan och balsamvinägersås, MUMS!
Nu ska jag ta och bada vår lilla myra!

Kommentarer
Postat av: Kristin

Känner igen mig så mycket i det du skriver, har samma matproblem här hemma. Det är otroligt jobbigt och ett evigt kämpande. Ibland känner jag att jag försöker för mycket, jag prövar hundra olika saker bara för att jag så gärna vill att hon ska äta något. Vi ger dock Nova välling morgon och kväll, ibland dricker hon den ibland inte men jag känner iallafall ett lugn när jag vet att hon har fått i sig den.



Nova är mycket för att plocka i sig mat själv. Vill ha små bitar av grönsaker, kyckling mm som hon får hålla på med själv då slinker det ofta ner en bit eller två. Vet inte om ni redan testat det men jag tänkte som ett litet tips :)

2009-02-24 @ 21:37:51
URL: http://lillprinsessan.blogg.se/
Postat av: Elin

Kristin: Jag kan tänka mig att Tyra också skulle gilla att plocka med maten själv, ska testa det. Jag tror att det är jättelätt att försöka för mycket men man vill ju att de ska äta. Igår tänkte jag att nej nu ska hon bara få den här maten och då åt hon inte mer än ett par tuggor mellan kl. 7-15. Tack för tipset iallafall, det ska provas!

2009-02-25 @ 09:10:24
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Terese

Hej! Oj, vad jag känne rigen mig i ditt problem. Jag har en 10 månaders dotter som inte nånsin velat äta mat. Får kväljningar av ALL burkmat utom fruktpuréer. Nu har jag börjat laga egen mat till henne, spaghetti och köttfärssås, och det äter hon till både lunch och middag nu. Känns trist, men nån gång blir det väl bättre. Min BVC-sköterska sa iaf att de klarar sig jättebra på gröt, välling och frukt. De viktigaste är ATT de äter, inte VAD. :) Lycka till!

2009-02-25 @ 09:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0