På BVC

Var på BVC tidigare och träffade vår BVC-sköterska för första gången. Jättegullig verkade hon och vi vägde och mätte Tyra. Hon har växt bra på länden, men viktkurvan har planat ut. Hon tyckte att vi skulle försöka med mer fett i maten och mer mellanmål. Problemet är bara att när vi ger henne mellanmål så vill hon inte äta huvudmålen. Lilla snorpa... Ikväll har hon iallafall fått olja i vällingen och grädde i kvällsmaten. Vi skulle tillbaka om en månad om jag märker att hon inte äter bättre. Läkaren var väl lite mindre bekymrad, men ville se att hon vänder upp på kurvan inom 3-4månader.

Angående eksemen så gör man ingenting så länge Tyra inte verkar påverkad.  Bara smörja med mjukgörande salva morgon och kväll. Jag har inte märkt att hon skulle vara påverkad av dem (möjligtvis lite mer gnällig) men läkaren undrade om eksemen skulle vara en orsak till att hon planat ut på vikten. Alltså att det kliar och gör ont och att det är därför hon ätit sämre...

Älskade lilla myra! Jag hoppas att vi kan peta i dig lite mer mat och att du snart slipper eksemen! Oavsett är du världens finaste!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Lilla skruttisen vad söt hon är! Hoppas allt blir bra med mat och eksem. :-)

Kram

2009-02-17 @ 20:58:52
URL: http://misskattis.blogg.se/
Postat av: Kristin

Har haft samma problem med Nova att hennes viktkurva inte går upp som dom vill och jag vet ju att det beror på att hon äter dåligt. Hon är också sån att om vi ger henne mellanmål då plockar hon oftast bort huvudmål så det är svårt. Men vi gör samma som ni att vi tillsätter lite extra fett i det hon äter. Du får berätta om ni hittar något bra sätt för att få i eran lilla tjej mer mat! Mvh/ Kristin

2009-02-18 @ 21:33:59
URL: http://lillprinsessan.blogg.se/
Postat av: Frida

Hur mkt väger hon nu?

Jag märker på Adam att om han dricker mkt, han älskar nämligen att dricka ur min vattenflaska, äter han mindre. Jills ord i skallen ännu en gång "vatten är bantning". Men det går ju lite upp och ner med vikten ibland.... iaf för mig ha, ha, ha!

Och, hur blev hårfärgen????

Kram F

2009-02-18 @ 22:11:35
Postat av: Elin

Kattis: Tack så mycket!



Kristin: Ja, visst är det jobbigt med barn som inte går upp som de ska?! Jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på förutom mer fett i maten då? Just nu känns det som att hon endast vill leva på välling! Suck...



Frida: Hon vägde 8440g så hon har ju ändå gått upp, men man ser på viktkurvan att hon tappat på den sedan hon var 5-6månader. Mer nu den senaste tiden... Jag har tänkt på det där med drickandet och nu får hon bara vätska efter maten.. Hårfärgen blev allt annat än lyckad, det gröna gick bort nästan helt men är lite orange istället, haha! Jag ska ALDRIG mer färga hemma (tror bestämt jag sagt så förut, hihi) Ringde frissan som sa att jag skulle tvätta håret en massa innan jag gör något mer. Vi får se....

2009-02-19 @ 08:25:05
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0