Småarg

Idag har vi bytt chassit på min vagn IGEN, jag hoppas att det ska fungera nu. Det är så tråkigt att gå runt med en halvtrasig vagn. Fick iallafall ersättning från Bugaboo, vilket jag krävt.
Efter det åkte vi till måleributiken i Alvik för att diskutera och kika på lite olika vita väggfärger. Stockholmsvitt blir det nu (även om jag kanske skulle ha valt kritvitt? men det ville INTE Johan) efter alla turer fram och tillbaka. Tack snälla för alla tips och råd !
Igår tittade jag närmare på tapetrullarna vi har hemma och det visar sig att det inte alls är Paradiset vi fått med oss hem utan Vårklockor. Fin den också, men inte den vi vill ha. Som tur var hade de precis 3 rullar kvar i lager. Tur det annars hade de fått sett en ARG Elin i Alvik.

Vårklockor från Boråstapeter    Paradiset från Boråstapeter
Vårklockor                                                     Paradiset

Vi är faktiskt redan lite småarga här hemma eftersom killarna som gör golvet drar ut på tiden. De skulle ha kommit i måndags och varit färdiga idag, men istället började de tisdag lunch och blir inte färdiga förrän imorgon eftermiddag. Johan har ju tagit semester för att kunna renovera och nu sitter vi bara och väntar på att golvet ska bli klart, så att vi kan åka dit och fortsätta jobba. Men men... huvudsaken är ju att resultatet blir bra. Vi fick se en provbetsning i går och det såg bra ut. Mörkt och snyggt!

Kommentarer
Postat av: Nina

Tack för din kommentar =)trist med tapeterna men tur att dom hade kvar såna som ni ville ha! Önskar er en mysig kväll!

2009-01-21 @ 17:12:22
URL: http://cupcakedream.blogg.se/
Postat av: Sessan ☆

Hantverkaren kan vara grymt tröga & det är bara hur irriterande som helst!!



Tusen tack för din kommentar, Hollys är riktigt mysiga kläder ja ;D



Nu skall jag rulla neråt lite i din blogg for jag tror den kan falla mig riktigt i smak!



Njut kvällen

2009-01-21 @ 17:46:26
URL: http://sessanochprinsessan.com
Postat av: SOFIA

Oj här händer det grejer... sååå kul att köpa färg, tapetsera osv... fina tapeter föresten!!...



Kramar

2009-01-21 @ 18:03:59
URL: http://sofiaoniklas.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Vi har också sthlmsvitt på väggarna..jag ville som du ha vitt, men Peter ville ha Sthlmsvitt så det fick bli det. Innan vi fick in möblerna så tyckte jag att väggarna såg skitiga ut med den färgen, men nu tycker jag att det ser jättebra ut.

Tänk bara på att det finns en gammal och en ny Sthlmsvit.

Vi köpte först färg i Sthlm å precis när väggarna var färdigmålade tog färgen slut, men sen lyckades vi få nån fläck på väggen så vi fick åka iväg å köpa ny färg i Uppsala den här gången å när vi skulle måla på fläcken så var den i en annan nyans så det blev ju inte så lyckat.



Lycka till med renoveringen..kramar

2009-01-21 @ 19:59:35
URL: http://lillasockersota.blogg.se/
Postat av: Emmy

det blir nog jättebra ska du se med färgen.. och golvet :)



Därför vi aldrig anlitar hantverkare (mer än min pappa) här hemma. haha vi gör allt själva.. eller ja... det blir ju aldrig av. :P men nu fasen ska vi lägga i slutväxeln... vi har ju hållit på i två år.. suck

2009-01-21 @ 21:20:32
URL: http://emmyt.blogg.se/
Postat av: Emeliepernille

Känner igen den där vitdiskussionen, vi hade den senast idag.... Jag vill som du ha vit-vitt, men Jonas kom dragandes med en provkarta med cirkus 30 nyanser av vitt... Kändes lite lagom kul näj JAG redan hade bestämt mig....

Jäkla nötter som skickat med fel tapeter, sånt blir man galen på!!!



KRAM

2009-01-22 @ 19:01:52
URL: http://emeliepernille.blogg.se/
Postat av: Elin

Nina: Varsågod ;-) Ja det var TUR (för dem) att de hade predis tre rullar kvar

Sessan: Ja, det tar ju hur lång tid som helst! Speciellt för en som vill ha klart allt på en gång ;-). Hoppas bloggen faller dig i smaken då!

Sofia: tack!

Emmy: Vi hyrde in dem bara för att vi hade så mycket att göra och trodde att de skulle göra det snabbare, Pfff!

Emeliepernille: Hihi, det är inte lätt!

2009-01-23 @ 10:05:43
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0