Lite mer semester...



Min kusin som träffade Tyra för första gången. De busade massor och Tyra ville vara hos henne hela tiden


På lördagskvällen... Man har underbar utsikt från farmors hus.


Som sagt, underbar utsikt!


Några av mina släktingar...


...och några till.


På väg ner mot hamnen  i Agaete satt dessa kvinnor som sålde och rensade färsk fisk.


Johan på Puerto de las nieves i Agaete. I bakgrunden ser man färjan somt går över till Teneriffa.

Det blir lite semesterbloggning nu, det får ni stå ut med ;-).
I lördags var vi och hälsade på min farmor, som bor några mil utanför Las Palmas. Man kan väl säga att det är något mindre "turistigt" i hennes lilla by. Vi blev mer än hjärtligt välkomnade av nästan hela min släkt på pappas sida. Det var fastrar, farbröder, kusiner och kusinbarn, för att inte tala om allas respektive. Puh... det är ett par att hålla reda på ;-) 
Det var iallafall stor fest på lördagskvällen och en lika stor samling till lunch dagen efteråt. Den bästa maten på resan åt vi under dessa två dagar. Johan pratar ännu om musslorna och pirogerna och potatisen med mojo... Mmmm! På söndagen gjorde vi en liten utflykt till Agaete, en urmysig liten stad dir turisterna nu börjat hitta men som fortfarande har känslan av en liten fiskeby. Ååå jag vill ju tillbaka!

Kommentarer
Postat av: madde

Vad härligt ni verkar ha haft det på er semester!



Gran Canaria är härligt även om det är turistigt :D



KRAM

2009-06-24 @ 23:14:53
URL: http://madeleinemis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0