En bar rouge

Igår spenderades kvällen på En bar rouge i Gamla Stan för födelsedagsfirande av min vän Elin som fyllde 28år! En riktigt cool och annorlunda inredning hade restaurangen och det kändes ungefär som att komma in i en gammal fransk bordell. Inte för att jag någonsin har varit på en sådan men jag kan tänka mig att det skulle kunna se ut på det sättet. Rött, små bås, kristallkronor och tavlor på halvnakna fransyskor på väggen. Ingen inredning jag skulle överföra på mitt hem, men helt klart COOLT på en restaurang.
Det var iallafall en riktigt trevlig kväll med underbart sällskap, god mat och goda drinkar. Jag åt en fisksoppa med krutonger och aioli och till det ett glas vitt. Kanske drack jag också den godaste drinken någonsin (?!), innehållande bison grass vodka, citron, basilika, mynta och socker. Mmmmm!


Kommentarer
Postat av: Erika

trevligt det såg ut =)

2009-03-22 @ 15:12:36
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Elin

Erika: Ja, det var en riktigt toppenkväll! Hoppas din lördag också var bra! Kram

2009-03-22 @ 15:53:31
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0