Gårdagens middag



Gårdagens middag ute på SMAK på restaurangen. Ännu en restaurang från F12-gruppen som äger b.la. Le rouge, Fredsgatan12 och Grill. Lite annorlunda och kul koncept där man väljer sina rätter utifrån smaker.
Jag valde smakerna Koriander med Garden rolls med tonfisk och avruga kaviar. Rucola med puttanesca, gödkalv oliv och kapris. Mynta middle east lammribs med fetasallad. Dragon steak frites, oxrygg, bearnaisesås och tomat och till efterrätt valde jag smaken Lime och fick då limekey west med banan och passion. Till detta fick man dessutom olika drycker till varje rätt.

Vi var minst sagt mätta på all god mat OCH dryck när vi lämnade restaurangen strax före kl.23.00. Då hade vi suttit och ätit i nästan 3 timmar(!!).  Ååå så mysigt det var att gå ut och äta tillsammans, men nu saknar vi Tyra såklart. Det är dock ett par timmar innan vi får "tillbaka" henne så nu ska vi njuta dagen ute på Djurgården

Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Skönt med barnfrikväll mitt i veckan!! Vad Spännande att äta på SMAK.Kul idé med maten.

Melker A som har restaurangerna var kund på min salong när jag jobbade som frisör och han hade alltid bråttom. Förstår man när han har så mycket på G.



Rullgardinen blev jättefin. Du är ju bra med symaskinen.



Kramar

2009-05-07 @ 12:09:20
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Anna

Det där låter ju jättesmarrigt alltihopa! Måste nog ta å gå dit låter det som :)

Härligt att få lite tid för er själva, mysigt samtidigt som man saknar dom små rackarna .. men det är kanske bra att få längta lite också?!



Kramar

2009-05-07 @ 15:49:02
URL: http://morannas.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Mmmm, säger jag! Precis min typ av mat! Ibland önskar jag att vi också bodde i närheten av Sthlm så vi kunde testa lite nya bra ställen.



Vad skönt att du är tillbaka i bloggvärlden förresten. Blev nästan lite orolig att det hänt något när det inte kom några nya inlägg...



Kraam

2009-05-07 @ 16:02:45
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad läckert det ser ut! Kul med egentid, och det är bra att sakna de små, då uppskattar man de mer när de är tillbaka.

2009-05-07 @ 16:24:25
URL: http://girle.blogg.se/
Postat av: Sue

Wow vad det ser och låter gott!!!!

Nu blev jag ju hungrig ju!!! hihi



Ja man brukar sakna de små liven efter en stund!

När min minsta var 10 månader åkte jag och maken på en weekend till London på 5 dagar och när vi landade i Sverige brast jag ut i gråt så jag skakade....faaaan vad jag saknade barnen!!!!!!



Puss söta Elin och hoppas du får en mysig torsdags kväll!

2009-05-07 @ 18:20:47
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Elin

Ann-Louise: Ja, det kan man ju förstå med alla hans restauranger.. Han är ju onekligen en väldigt framgångsrik kock! Jo, jag är verkligen nöjd med gardiner så än så länge är symaskinen och jag kompsar ;-)



Anna: ja det var gott. Vissa rätter godare än andra.. Puttanescan var HELT grym. hade enbart kunnat äta 5 rätter av den! Visst är det viktigt med egentid men ååå så man saknar de små :-)



Katta: Ja jag tror att du hade gillat det! Det är kul med stockholm att man kan gå ut och äta supermat vilken dag i veckan som helst! Men ni verkar ju laga HELT underbar mat hemma hos er?! Kram kram



Anonym: ja, Tyra fick en massa kramar och pussar när hon kom!



Sue: Jag förstår det, 5 dagar, det är ju en mindre evighet hihi... Men det kan ju behövas ibland, lite egentid. Bara inte för mycket och för länge :-D

Kram!

2009-05-07 @ 20:01:51
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Anna

Ni verkar ha haft en lyckad kväll! Kul med dom olika smakerna.

Ja man kan verkligen längta ihjäl sig efter dom små :)



Kram kram

2009-05-07 @ 21:33:39
URL: http://anderssonlindstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0