Sommarlängtan


Bild: Sköna hem


Just idag känns härliga sommardagar på altanen lååångt borta, snön vräkte ner på förmiddagen och det kändes mer som februari än april. Jag väljer dock att tro på min students uppmuntrande ord "Snöar det i april dröjer det max en vecka innan det är 20 grader varmt!" I hope so!
 Trots vintervädret fortsätter altanbygget och jag börjar så smått kika på utemöbler, men det är så svårt. Jag vet inte ens om jag vill ha trä eller vitt matbord. För matbord ska vi ha iallafall så att man kan grilla och äta utomhus. Matgruppen på bilden gillar jag skarpt, men vet inte var den kommer ifrån och förmodligen är den svindyr ändå.

Denna dagen har bara svishat förbi (som de flesta dagar) med mycket på jobbet och sedan föräldramöte på dagis. Vi kommer att byta till hösten så jag känner att jag inte riktigt orkar engagera mig i planeringen. Att vi byter har ingening att göra med att vi inte tycker att förskolan är bra, men det var inte vårt första val och nu har Tyra fått plats på förskolan brevid oss. Det känns såklart lite tråkigt, Tyra trivs ju så bra just nu och vi vet ju inte riktigt vad vi byter till... Men hämtning och lämning kommer att bli lättare i höst när jag dessutom har en liten bebis som ska följa med. Vi HOPPAS att det blir bra!

Innan det är dags för sängen ska jag lägga mig i ett varmt bad och bara slappna av! Under eftermiddagen har jag kännt mig öm i magen, lite som träningsvärk men den är inte speciellt hård. Det känske bara växer? Någon som kännt något liknande?


Kommentarer
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Vilken fantastisk sommarbild!



Ja det var min kära make som var med i ABC strax efter 18 idag, hes som bara den var han ;-)



Ha en mysig kväll!



Kramar/Anna

2010-04-22 @ 18:52:55
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0