Fredagar är bäst, lediga


Här får ni se sjalen från Ester Elenora på, tagen innan vi åkte på Adams kalas.


Ledig fredag idag! Helt underbart om man bortser från att det innebär jobbhelg... Som tur är brukar det kännas rätt ok när man väl är på plats på jobbet.

Idag har vi firat sötaste Adam som fyllde 2år. God mat, trevligt sällskap, tårta och lite bus hann vi med under kvällen. Innan dess har jag hunnit med att lämna tillbaka ett gäng försenade böcker (200 riktigt onödiga spänn!)på Sophiahemmet och besökt Brukas utförsäljning i frihamnen. Jag tyckte deras utförsäljning förra året var mycket bättre men den kan ändå vara värd ett besök om man har vägarna förbi. Så det som gäller är Magasin 5 i Frihamnen fram till söndag för den som är intresserad.

Trots att jag varit ledig idag känner jag mig sliten, Det krävs inte mycket för att jag ska känna mig trött när jag är gravid. Ett par kvällar med aktiviteter direkt efter jobbet och jag är helt död ;-). I onsdags var ddet ju föräldramöte, och igår träffade jag en sjukgymnast pga min rygg. Hon kunde inte utföra några mirakel, men jag fick en trolig förklaring till varför jag haft så ont. Lederna som normalt ska hålla bäckenet stabilt tänjs ut under graviditeten. Det innebär att musklerna får arbeta för att göra ledernas jobb, och blir då i vissa fall överansträngda.

Nu ska jag packa en väska till Tyra som ska åka till Mormor och Göran imorgon, sen slappa framför TV:n. (Saknar Solsidan)



Kommentarer
Postat av: Tella

Åh, vad snygg den är! och du med såklart! :) Förstår att du är nöjd. Hoppas nu att jag får hem min under nästa vecka.



kram

2010-04-23 @ 22:28:22
URL: http://tellas.blogg.se/
Postat av: Eva

Hej hej!



Den sjalen var verkligen jättefin! Måste se om jag kan få tag i en själv.



MVH Eva

2010-04-24 @ 07:18:33
Postat av: Frida

Tack för att ni kom och firade Adam, när ni åkt pratade jag och syrran om hur söt Tyra är. Jag var helt slut vid 21 när alla åkt :-)

2010-04-24 @ 20:10:13
Postat av: Elin

Tella och Eva: jaaa visst är den?! Älskar den



Frida: Tack själv! Det var jättetrevligt, och som mamma smälter man ju av att höra sånt ;-) Jag var också HELT färdig efter Tyras kalas, det tar på krafterna! Kram

2010-04-24 @ 22:12:01
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Sjalen är rikrigt fin, bra köp!



saknar också solsidan,

hoppas du har haft en bra helg trots jobb.

KRAM

2010-04-25 @ 17:06:03
URL: http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0