Ny vagn



Onsdagen bjöd till en början på sol och jag hann med en stund ute i solen innan den försvann bakom molnen. Har haft en riktigt soft onsdag. Johan tog Tyra imorse så jag fick sova några minuter extra, sedan åt vi frukost tillsammans innan vi cyklade iväg till dagis. Tyra älskar verkligen att cykla (d.v.s. sitta i barnstol på pakethållaren) och när jag var tvungen att gå i uppförsbacken säger hon bestämt: NEJ mamma, sitta cykeln! Puh!

När Johan kommit hem slog vi till på en syskonvagn! Tyra kommer att vara 2,5 år när bebisen kommer och jag tror att hon blir för liten för att bara använda ståbräda. Dessutom kan det vara skönt att hon kan somna i vagnen under dagen om man är ute. Ni som fått barn relativt tätt, har ni haft syskonvagn och hur tänkte ni? I och med att vi inte vet hur mycket den kommer att användas köpte vi begagnat. Det är en Urban Jungle -05:a men superfräsch, inte ett dugg solblekt, nya däck och liggdel. Att priset var bra gjorde att vi slog till nu så här fyra månader innan BF. Första inköpet till bebis ;-).



Kommentarer
Postat av: Tella

Jag trodde att jag skulle klara mig med ståbräda men det är verkligen superskönt att komma ut med båda barnen i vagnen på en ordentlig promenad. Sen så är ju ofta barnen i 2 års ålder benägna att "kan själv" med det mesta så då är dte rätt skönt att kunna spänna fast dem när man är inne på affären eller annat :)

Jag har aldrig ångrat en skeund mitt köp och nu känns bugaboon singelvagnen lite av ett överflöd. Använder den knappt.



2010-04-28 @ 21:09:25
URL: http://tellas.blogg.se/
Postat av: Tella

Jag trodde att jag skulle klara mig med ståbräda men det är verkligen superskönt att komma ut med båda barnen i vagnen på en ordentlig promenad. Sen så är ju ofta barnen i 2 års ålder benägna att "kan själv" med det mesta så då är dte rätt skönt att kunna spänna fast dem när man är inne på affären eller annat :)

Jag har aldrig ångrat en sekund mitt köp och nu känns bugaboon singelvagnen lite av ett överflöd. Använder den knappt.



2010-04-28 @ 21:09:37
URL: http://tellas.blogg.se/
Postat av: Jenny

På vardagarna när Sigge är på dagis använder jag den aldrig eftersom han går till och från dagis men de dagar när han är hemma är det ett måste om vi ska på utflykt och eftersom han sover i den. Dock ska jag ju byta eftersom jag håller på att bli tokig på att ha en på bredden. Smart att köpa beggad!

2010-04-28 @ 21:20:55
URL: http://loranga.wordpress.com
Postat av: madde

Jag har en kompis som har 2,5 år mellan sina barn. Hon har också en UJ syskonvagn och är jättenöjd med den.. Hon använder den dagligen när hon promenerar till dagis och lämnar & hämtar stora barnet.



Både Lilly och min kompis stora har efter den där fasen då de vägrar åka vagn och bara ska gå själva nu kommit in i en period då de älskar att åka vagn igen :D



Bra köp! Hoppas du blir nöjd med den, annars är det ju bara att sälja den vidare ;D



KRAM

2010-04-28 @ 21:46:46
URL: http://madeleinemis.blogspot.com
Postat av: Heléne

Vi har oxå köpt en syskovagn... känns som att de kommer behövas när de är 2 år mellan, men vet ju inte än då 2:an inte tittat ut.



Men me ståbräda kan man ju aldrig gå långpromenader å så... å sen hade ja inte velat ha en 2 åring "lös" på stan tex. Så tror en syskonvagn behövs! Vi har oxå köpt en UJ...

Kram

2010-04-28 @ 21:47:15
URL: http://rosadagar.blogg.se/
Postat av: Frida

Bra köp!! Jättenöjd med vår UJ. Ståbräda är toppen men man behöver verkligen både och.

2010-04-28 @ 23:27:05
Postat av: Elin

Tella: Det där med att spänna fast dem är ju helt klart ett plus, det behövs ibland!



Jenny Vad ska du byta till? Varför blir du galen på bredden, någon speciell situation?



Madde: Ja jag hoppas också att vi blir nöjda, men blir vii inte det så är det ju inte hela världen Som du säjer. dp får vi sälja den vidare.



Heléne: Skönt iallafall att ha möjligheten att ta med båda barnen i vagnen. Du får ju snart veta om den behövs, det är ju snart dags ;-)



Frida: Använder Adam ståbrädan mycket?



2010-04-29 @ 08:24:36
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Anonym

Den nya modellen har delade sufletter på UJ:n, mycket mer praktiskt :)

2010-04-29 @ 10:06:18
Postat av: Stina

Min dotter kommer också vara 2,5 år när syskon kommer i november, tror också att det blir en UJ för oss. Eftersom hon bara kommer gå 15h på förskolan kan det behövas en vagn där båda kan sova om man har tänkt sig kunna komma ut på någon tur och det där med att kunna spänna fast kan behövas ; )

2010-04-30 @ 09:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0