I min väska

Fick frågan om jag kunde tipsa om vad som är bra att ha med sig i BB-väskan. Det finns säkert en massa smarta och bra saker som jag glömt så tipsa gärna! Men här kommer iallafall innehållet i min väska...




Min förlossningsplan skrev jag tillsammans med barnmorskan på MVC sist jag var där så den finns redan i min journal. Har du skrivit en egen, glöm inte att packa ner och lämna ifrån dig den  ;-).

Kläderna som packas ner är mjukbyxor, linnen och en tjockare tröja. Jag packar kläder som är lätta att amma i för det ammas ofta i början!
 
Omlottbodys tycker jag är smidigast i början. Lätta att sätta på (inget som ska träs över huvudet) och lätta att knäppa upp framtill när bebisen ligger på bröstet. Bebisen vill ha mycket hudkontakt och det blir bara krångligt att klä av och på kläder hela tiden.

Vattenflaska så att jag lätt kan få i mig att dricka under förlossningen men också för att jag blir vansinnigt törstig av amning!

Tyra hade långa naglar när hon kom och låg och rev sig på kinderna med dem första dygnet. Naglar och hud sitter till en början ihop hos bebisar och därför ska man inte klippa dem, utan fila försiktigt med nagelfil istället

Jag blir ofta täppt i näsan framåt kvällen och jag kan tänka mig att det är alldeles tillräckligt jobbigt att föda barn även utan täppt näsa, så nässprayen åker med!

När det riktigt börjar närma sig ska jag även packa ner något att äta och dricka, (till mig också, men kanske framförallt till Johan). 

Blöjor och bindor finns på förlossningen/BB så det packar jag bara med någon enstaka

Kommentarer
Postat av: Ulrica

Fan va bra! :) Tack! Har lagt fram de mesta men inte packat i väskan än. Shit, de börjar närma sej :-p

2010-08-23 @ 20:55:33
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Tack snälla för tipsen, för sådant där har jag noll koll på i dagsläget =)



Allt lite avis på dig som är så nära "mål" nu...



Sov sött, kraamar/Anna

2010-08-23 @ 21:13:26
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna - Gravid ♥

Kul att få ta del av din BB packning! :-)



Ja, fast å andra sidan..Höstmodet funkar ju bra även med stormagen! :-)



Kram å lycka till när det väl blir dax!

2010-08-23 @ 21:45:27
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Zandra

Super bra lista, tack tack den ska sparas ;-)

Nej precis de är inte så överdrivet många veckor kvar nu av jobb o slit, så man ska nog stå ut hihi!

Ha en skön tisdag och passa på o vila ;-)

Kram Kram

2010-08-24 @ 07:57:16
URL: http://lillalallas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0