Det närmar sig...






Så nyss men ändå så länge sedan. Tyra ca två veckor gammal i vagnen där hennes lillebror eller lillasyster snart kommer att ligga. Konstig tankte!


Vet inte riktigt om jag gillar Tyras nya vakentid som verkar vara kl.06.00. Kände mig hyfsat pigg imorse, åkte iväg och handlade och fixade med några saker redan kl. 8.30, men efter lunch var jag inte längre lika pigg. Somnade en stund på soffan, och vaknade sedan med jordens halsbränna! Tidigare har jag bara kännt av det framåt kvällarna och när jag ska sova men nu har den suttit i hela eftermiddagen. Sista månaden med Tyra var fruktansvärd, så jag antar att halsbrännan bara kommer att bli värre. Enligt skrönor sägs halsbränna betyda att bebisen har mycket hår, med Tyra stämde det, vi får se hur det blir den här gången.

Vi pratar mycket om bebisen nu, ibland när den får in en riktig kick och jag grimaserar säger Tyra: Bebis sparkar? Jaa, bebisen sparkar. Tyra blåsa? Nu bra mamma!  
Varannan dag ungefär har Tyra "osså bebis på magen" och varje kväll läser vi "Snart har vi en baby" av Gunilla Hansson. En riktigt bra bok om att få syskon, för snart (även om det känns helt overkligt) har vi faktiskt en baby!


Kommentarer
Postat av: madde

Helt galet. Men jätteroligt :D



Själv var jag barnvakt en stund åt grannens 5-månaders idag. SÅÅÅ mysigt!



Hihi. Det där med skrönor, det är ju liksom 50% chans, ibland stämmer det och ibland inte ;) Lilly hade lite hår på huvudet när hon föddes, ingen kalufs direkt, och jag hade supermycket halsbränna från vecka 20-25-någonting (så svårt att komma ihåg när det var så länge sen ;)



Hoppas du får sova lite längre imorgon!



KRAM

2010-08-10 @ 23:16:50
URL: http://madeleinemis.blogspot.com
Postat av: Frida

Åh vad jobbigt med halsbränna, kom ihåg att jag hade det några dagar bara med Adam. Och tänk att du snart har en liten och att det efter bara ett litet tag kommer att kännas som om ni alltid haft han/hon. Glöm inte att njuta av grodbenen!

2010-08-10 @ 23:31:35
URL: http://mellanminagolvochtak.blogspot.com
Postat av: Susanne

Mysigt med en liten bebis i huset igen :o)

Önskar dig lycka till!!



Kramen

2010-08-11 @ 11:59:12
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Elin

Madde: ja, visst är det 50%chans, men det är lite roligt också med alla skrönor. Inte minst alla som finns om pojk och flickbebisar;-) snart vet vi iallafall!



Susanne: det ska bli myyysigt! Tack så mycket! Kram

2010-08-11 @ 19:46:12
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0