Kvällstankar




Det börjar verkligen bli mörkt ute nu, så mysigt att tända ljus och krypa upp i soffan. Boken "Att föda" är förutom Johan mitt sällskap i soffan ikväll!


Detta har verkligen varit en soft helg! Jag har fått vila massor inför den kommande veckan då jag är själv med Tyra dagtid. Åldern hon är i nu är helt underbar men det krävs energi för att orka hänga med i hennes tempo! Får se om vi eventuellt tar oss iväg till ett lekland imorgon så hon får springa av sig lite?! På onsdag börjar inskolningen på nya förskolan så de kommande dagarna hade jag tänkt se till att vi har allt klart inför hösten.

Annars är det mycket tankar kring förlossning och bebisen nu. Om kvällarna bläddrar jag i boken Att föda av barnmorskan Gudrun Abascal och vi försöker komma på namn till den lilla eller lille. Fortfarande har vi inte funnit något som känns riktigt rätt. Flicknamnet som framförallt jag gillar har blivit "taget" av några som vi umgåtts en del med men jag har svårt att släppa det enbart av den anledningen. Med Tyra så hade vi några alternativ men Tyra kändes bara så rätt, den här gången är det betydligt svårare.



Kommentarer
Postat av: Tella

ja, det är tufft att hänga med de små liven nu. Vissa dagar är jobbigare än andra..phu. Lekland är absolut bra. Då får de springa av sig och de får bli lite stimulerade.



Spännande med att sitta med namnförslagen. Vad mysigt. kram

2010-08-16 @ 09:47:51
URL: http://tellas.blogg.se/
Postat av: Zandra

Ja namn till de små är inte helt lätt, men jag är säker på att när h*n kommer där så känner ni nog för ett namn, vi har ett namn som han kallas för men sen om de är en "sån" när han kommer återstår att se.

Namn är kul men ack så svårt!

Njut och ha en skön vecka!

Kram

2010-08-16 @ 12:15:54
URL: http://lillalallas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0