Den första tiden...




Här är det tänkt att bebisen ska sova första tiden. Vaggan har vi fått av min mammas arbetskamrat och innan lite slipning och färg såg den ut såhär...



en viss skillnad måste jag säga. Vad tycker ni?


Tänk vad olika dagarna är nuförtiden, igår mådde jag som en prinsessa trots ganska lite sömn. Idag håller jag på att falla samman fast jag sovit bättre än på månader. Konstigt det där...
Har idag bäddat vaggan och hämtat bilbarnstol/babyskydd. Tog en sväng förbi Gustavsberg och iitala-outlet. Stod och kände på några kivilyktor men jag lät dom stå kvar, roligare att handla bebissaker just nu ;-)

Hoppas att Tyra får sova gott inatt, så vi kommer iväg på den sista inskolningsdagen på förskolan imorgon. Idag har det märkts på humöret att hon sovit sämre ett par nätter för oj, oj, vilken liten dramaqueen vi fått uppleva. Men å andra sidan kan det ju inte vara lätt att vara 2,5år och inte få göra precis som man själv vill! Många dumma mamma och pappa har vi fått lyssna till samtidigt som stooora tårar fallit längs kinderna.

Nu sover hon iallafall gott i sin säng och jag ska snart också göra detsamma!



Kommentarer
Postat av: Ulrika

Supersöt =) Typ en sån har jag alltid velat ha när jag får barb =) ska jag be svärfar snickra en sån den dag vi ska ha en bebbe =)

2010-08-22 @ 21:16:32
URL: http://lifeofbjork.blogg.se/
Postat av: Elin

Ulrika: Ja, vaggor är söta och så mycket mysigare i början än den stooora spjälsängen... Bebisplaner?

Kram

2010-08-22 @ 22:09:34
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Den blev jättefin med lite ny färg på sig! Supersöt modell!



Vi hade också en vagga som gått i släkten till Philip den första tiden och det var superpraktiskt att kunna vagga honom till sömns och ha honom alldeles i närheten på nätterna. Sträckte bara ut armen som i dvala och puttade till den lite lätt när jag hörde honom pipa/gny till. Så vagga får tummen upp =)



Nu börjar det verkligen närma sig, massor av lycka till när det väl är dags! Ser redan fram emot första syskoninlägget!



Kraam på dig!

2010-08-22 @ 22:29:56
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Vaggan blev hur fin som helst med vit färg. Superfint också att bädda med grått =)



Hoppas du har en bra måndag, stor kraam

2010-08-23 @ 16:11:28
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Elin

Katta: Med Tyra hade vi en takvagga, och den guppade hur mysigt som helst. Vi sålde den när Tyra blev för stor och nu ångrar jag mig lite... Hoppas att bebisen trivs bra i denna också!

Kram



Anna: tack! Påslakanet är efter Tyra, är sugen på ett nytt, både till vagga och spjälsäng men allt är så indelat i pojk- och flickfärger så jag väntar tills vi vet vad det är .

Kram

2010-08-23 @ 19:34:13
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0