Fördelar och nackdelar




En av fördelarna med att inte enbart jobba 8-17 är dessa förmiddagar, heelt själv hemma. Vanligtvis brukar jag passa på att handla, städa eller göra något annat nödvändigt men inte idag. Sen är det såklart supertrist att inte få vara hemma med Johan och Tyra ikväll och att bara ha 9,5 timme från det att jag slutar tills jag börjar imorgon igen. Men det är fördelar och nackdelar...
 
Jag och Tyra tog oss en solig promenad till dagis vid 10-tiden imorse (ännu en fördel, kortare dagisdagar), därefter gick jag hem, drack kaffe och läste morgontidningen som låg i brevlådan. 
Nu ska jag strax svänga ihop någon lunch, något nyttigt. Usch vad svårt det är att ta sig ur julens dåliga vanor. Ingen av oss har någon inspiration till matlagning, "kvällsmaten" igår var scones. INTE bra, men väldigt gott! Tur att vi har Tyra annars skulle vi inte få i oss mat över huvud taget...
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

gud vilket inspirerande inlägg för mig som börjar få ångest över att hoppa på schemajobbet igen i april... korta förskoledagar och lediga dagar mitt i veckan är ju härligt, men jag kan ändå inte riktigt komma över alla förlorade helgdagar... kram!

2010-01-11 @ 12:43:37
URL: http://frusandra.wordpress.com
Postat av: Tella

SV; De overallerna är faktiskt riktigt bra! Lite dyr kan man tycka men värt varenda spänn faktiskt. Ser att du har mammakompisar som ska få barn nr 2..är det dags för syskon för er också snart? :)

2010-01-11 @ 16:11:29
URL: http://tellas.blogg.se/
Postat av: Sue

Ja, det där med tider är skitjobbigt!

Jag bara hatar för långa dagar. Jag börjar hellre så tidigt jag bara kan för att komma hem tidigt!

2 barn i skolan gör att man sliter sitt håååår påkvällarna med dessa läxor! Varför ska de växa upp igentligen? he he



Kram på dig sötsnöre och jobba lungt!



2010-01-11 @ 20:12:58
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Elin

Sandra: ja tänk om man kunde slippa helgerna?! Men man för försöka hitta på något den fm eller em man är ledig. Kram och ha ingen ångest för jobbet, det blir skitkul att komma tillbaka!



Tella: man kan ju inte låta bli att få lite bebissug när man ser små godingar! Jag tror aldrig det försvinner om man så skulle få 100 barn (bevare mig väl!)



Sue: Jag gillar också att komma hem tidigt, men är samtidigt fasligt morgontrött. Vad göra? Jobba 10-14 med en timmes lunch? ;-)

2010-01-11 @ 22:48:40
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Cicci

Allting har självklart sin för- och nackdelar. Ibland kan det vara skönt att få lite ensamtid, men ibland saknar man sällskap när man är själv.



Kram

2010-01-12 @ 18:34:37
URL: http://mittfonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0