Craving?




Dagen på jobbet gick riktigt fort idag. Jag och en kollega gick igenom hösten och det känns overkligt att jag kommer att vara hemma med en bebis då. Har bara sju arbetspass kvar innan jag går hem, och det känns om än overkligt så väldigt skönt! Fick dessutom mysa lite med lilla Leona på lunchen, vilket förgyllde dagen lite extra.
Efter jobbet hade jag utvecklingssamtal med Tyras förskolelärare. Där fick jag höra att hon är en pigg och glad tjej som gärna pratar, sjunger och dansar. Hon är med andra ord samma lilla tjej på dagis som hemma, även om hon verkar testa mer på hemmaplan. Mammas tålamod får prövas VARJE dag!

Nu sitter jag och mumsar på jordgubbar och en arraksboll. Johan hade med sig en halv kartong med sig hem i fredags och dom är totalt livsfarliga. Jag kan inte hålla mig, och borde egentligen slänga de få som är kvar men de är ju för goda! Vet inte om jag kan skylla på graviditeten, men sötsuget har verkligen ökat sista tiden. Det kommer nog att märkas på barnmorskans våg imorgon, Usch! Ska även be henne att känna hur bebisen ligger i magen, har en stark misstanke om att den ligger som storasyster (med huvudet upp och rumpan ner) men än så länge fins det gott om tid att vända sig rätt. Vill gärna slippa ännu ett vändningsförsök. 
 


Kommentarer
Postat av: Annas inspiration

Mmm din fika gör mig mycket sugen, älskar sötsaker. Det är ett under att jag inte gått upp mer än vad jag har...



Hoppas det blir ett lyckat besök hos BM,

massor med kramar

2010-06-10 @ 16:05:39
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Åhh mama mia vad gott med jordgubbar och arraksboll. Har aldrig testat kombon, men låter i mina öron väääldigt gott :-)



Måste kännas välsigt skums som sagt att veta att man inte ska jobba mer än sju pass till, tänk vad tiden går. Ska bli så spännande att se vem som döljer sig i din mage längre fram!



Kram/Anna

2010-06-10 @ 21:52:39
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Johan

Tur att jag hann smaka några...på jobbet...

2010-06-11 @ 08:27:48
Postat av: caroline

usch fick du gör vändningförsök sist? jag skulle med gjort ett, fast jag svimmade så de kunde aldrig göra det, blev ett snitt i stället!

2010-06-18 @ 11:27:30
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0