Lördagsmys!


Nu har vi laddat med godsaker och lördagsmyser framför VM-fotbollen. På tal om godsaker, i ELLE mat & vin fanns det helt underbara recept till en italientsk buffé. Bl.a ricottafylld paprika som är sååå gott. Måste prova någon dag. Får man förresten äta riccotta som gravid? Måste googla....

Lördagen idag har mest känts som en söndag, lyx att ha ännu en helgdag iorgon. Inte för att det spelar någon roll för mig eftersom jag har semester, men det är mysigt att ha Johan hemma om dagarna.
Förutom en cykeltur som nästan slutade mitt i ett åskoväder har dagen varit relativt odramatisk. Mest skrotat runt här hemma och mot eftermiddagen klarnade det upp så vi satt ute en stund. Börjar nästan vänja mig vid att solen strålar från himlen och de kommande dagarna verkar inte bli några undantag. Hörde någonting om 28 grader på onsdag, bara att fylla upp poolen och parkera sig där då!


Kommentarer
Postat av: Erika

ohhh här var det inte igår jag kikade in! har visst tappat bort din bloggadress, men nu har jag lagt till dig ordentligt! ser ju att jag missat att du är gravid och inte långt kvar heller!! GRATTIS och lycka till får jag säga :-) spännande! vet ni om det är en hon eller ha i magen? kul med ett syskon till din dotter, det ÄR verkligen härligt med syskon - det kan jag skriva under på som numera vet ;-)



Ha en fortsatt trevlig kväll! kram

2010-06-26 @ 21:03:15
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: carolina

ricotta skulle jag nog inte äta, det är lite si och så med den om man inte vet exakt bensäkert hur den hanterats ;)

byt ut mot mascarpone? :)

mysigt det såg ut, skönt att krypa upp i soffan med en tidning :)

kul att du kikade in hos mig föressten :D

2010-06-26 @ 23:05:33
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Elin

Erika: Vad kul att du hittade tillbaka ;-)



Carolina: Får väl avstå ricottan ytterligare några veckor, sedan ska jag frossa i doda ostar! Kram

2010-06-27 @ 14:09:38
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0