Min helg!



Tyra är hos mormor i helgen, vilket innebär att vi har haft barnfritt sedan i fredags. Vi hade en supermysig dag igår som började med brunch på Fåfängan, där vi njöt av god mat och vacker utsikt. Vi promenerade sedan längs vattnet mot slussen och gamla stan där det fullkomligt vimlade av människor. Upp emot en halv miljon sägs ha rört sig på stockholm gator under gårdagen. När Victoria och Daniel kom åkande längs Sveavägen 
möttes de av jublande, vinkande och applåderande människor. Folk hade klättrat upp i alltifrån busshållplatser till lyktstolpar får att få sig en glimt. Jag stod dock tryggt kvar på marken, men såg då heller inte speciellt mycket.   

Idag har vi mest fixat i trädgården, jag har ätit jordgubbar, bläddrat i mama och tagit det lugnt. Pratatde nyss med Tyra, och SOM jag saknar henne nu. Lilla skruttan! Verkar förresten som att ni tror att hon får en syster i höst, bara en enda som gissat på pojke. Om drygt två månader vet vi! Vad gäller namn så har vi några flicknamn som vi gillar, pojknamn däremot är så svårt. Vill gärna ha ett svenskt, äldre namn som såklart passar bra ihop med Tyra. Kom jättegärna med förslag!


Kommentarer
Postat av: Hemma hos Katta

Hm, jag tror nog också på en liten syster till Tyra!



Ja visst är det svårt med pojknamn. Vi hade i princip ett ;) Favoritflicknamn däremot hade vi hur många som helst av!



Kraam kraam

2010-06-20 @ 20:07:41
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Jenny

Folke var ju mitt favvo till Elis, men det buades ut. Är väldigt förtjust i August också och blir mer och mer förtjust i 40-talsnamnen som Gösta, Sven, Åke osv :-) Men Tyra och August tycker jag skulle vara fint. Eller Tyra och Gunnar, det heter min faster och farbror :-)

2010-06-20 @ 21:59:38
URL: http://livetmedsiggeochelis.wordpress.com
Postat av: Elin

Katta: Philip är ju ett jättefint namn, min bror heter det fast med F.



Jenny: Folke är sött, dessutom heter Johans farfar det. Men jag vet inte.... Jag har ännu inte hittat något som känns sådär klockrent. Men Tyra och sen något på A, det passar ju... eller? Svårt dethär ;-)

2010-06-20 @ 22:20:25
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Zandra

Åå ja svårt, jag har varit inne på pojke för er den här gången :-)

Men jag håller med pojknamnen är svårare än flicknamnen hihi :-)

Ha en skön vecka!

Kram

2010-06-21 @ 10:27:44
URL: http://lillalallas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0