What?!



Jag har tappat bort två veckor! Var helt säker på att jag var i vecka 24 men idag går jag in i vecka 26. Inte helt utan att det känns lite läskigt faktiskt. Snart är det bara sista tredjedelen kvar nu och jag är inte beredd! Med Tyra hade jag stenkoll på alla veckor, vad som skedde i magen och hade åtminstone köpt ett par babykläder. Men det är väl kanske så det är med andra barnet?! Att man inte riktigt hänger med?

Fick mitt jobbschema för nästa period och där finns bara fyra veckor, sen är det blankt! Förstår ni... Jag ska (förhoppningsvis) bara jobba drygt en månad till. Sen ska jag ha tre härliga veckor själv med Tyra på dagis innan vi tar semester allihop. När johan börjar jobba igen är Tyra hemma med mig till september när hon börjar sitt nya dagis och lillebror eller lillasyster kommer. :-)
Igår innan maten var jag och Tyra över hos grannen som har två barn som också kommer att börja på samma dagis som Tyra i höst. Kul att träffa de som bor i närheten och har barn i samma ålder. 




Kommentarer
Postat av: Heléne

Nä man hänger inte alls me nu andra gången!! Veckorna bara springer iväg... har själv bara EN vecka kvar till BF nu!



Härligt att du blir ledig snart å får njuta hela sommaren!

2010-05-20 @ 12:13:14
URL: http://rosadagar.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Vad härligt att du tänkt åt det hållet. Tråkigare om man tror man är i vecka 26 och så är man bara i vecka 24.. ;-)



Härligt med så nära till en låååång ledighet, avis!



Kramar/Anna

2010-05-20 @ 15:54:01
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Frida

Känner igen det där. Och det går inte direkt långsammare när bebisen väl är ute. Det är så trist att känna så, nästan som att jag är snuvad på den första tiden. Kom ihåg att njuta ordentligt av de små grodbenen första månaden.

2010-05-20 @ 22:06:12
Postat av: Elin

Helene: ååå det är så nära nu, så avis jag blir mitt i allt det läskiga att bli tvåbarnsmor.

Anna: så var det med Tyra, är jag bara i vecka 20?! De första 12 veckorna var som 12 månader.

Frida: Kan tyvärr tänka mig det. Ska njuta massor av de knubbiga små benen i början.

2010-05-20 @ 22:58:13
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Oj ja det går fort! Jag har gått 26 fulla veckor på tisdag :-)



Jobbar två veckor till, sedan går jag på semester & havandeskapspenning.



Trevlig pingst,

massor med kramar

2010-05-22 @ 16:02:51
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Tror det kommer bli samma sak för mig den dag vi väntar 2:an. I våras var jag helt nitisk med att räkna veckor och dagar men nu har jag nästan glömt bort hur det var, konstigt va!? =)



Det kommer bli så spännande att följa er som en liten familj på fyra längre fram!



Ha en bra dag! Kraam kraam

2010-05-26 @ 09:34:58
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Sandra

När jag väntade Ebba (första och hittills enda barnet) hade jag också dunderkoll på veckona. På dagarna. Då önskade man att man hade tappat ett par veckor "här & där" tiden gick ju sååå långsamt.

Sandra

2010-05-26 @ 22:12:49
URL: http://taxingefamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0