Tung vecka...





Det har varit en tung vecka. Det går väldigt mycket upp och ner men det har varit lite mer ner de sista dagarna. Begravningen i fredags var fin, även om den såklart var jobbig. Helt overkligt att tänka att vår bebis låg i den lilla, lilla vita kistan smyckad med rosa blommor. Hon ska inte ligga i en kista, hon ska ju vara hos oss istället!

I början på veckan träffade vi läkaren som vi hade under förlossningen, vi skulle få svar på vad som hänt. Vi gick därfrån utan att  egentligen veta mer än när vi kom. De hittar ingenting som kan förklara varför Ellen dog. Läkaren kan bara säga vad han tror, och det är att det är en infektion. Men om det är en infektion pga att vattnet gick, eller att infektionen gjorde så att vattnet gick går inte att säga för proverna visar ingenting.
Jag inbillar mig att jag hade kunna förstå det hela mer om jag hade haft komplikationer under graviditeten, om  det varit något fel på Ellen eller om jag varit sjuk på något sätt. Men när ingenting visar att något varit fel finns det heller inget som kan förklara denna mardröm. Och det gör att det känns så jävla meningslöst!

Vi är så tacksamma att vi har Tyra, utan henne vet jag inte hur vi skulle klara oss. Hon förstår inte själv hur mycket hon hjälper bara genom att finnas till. Men det gör ont när hon frågar om bebisen i magen, och det är svårt att förklara för en 2,5 åring varför inte bebisen finns här.

Nu ska jag fortsätta packa här, vi har efter mycket velande bestämt oss för att åka iväg på den sedan länge planerade semestern. Vi kan ju lika gärna vara ledsna i Frankrike som här, eller hur ?! Dessutom kan nog lite sol, vin, goda ostar och tid med familjen göra gott för själen.

Stor Kram och tack för era värmande kommentarer!



Kommentarer
Postat av: elin

Tänker ofta på er! hoppas att ni finner styrka igen!

väldigt vackra blommor!

2010-10-15 @ 13:57:11
URL: http://flieo.blogg.se/
Postat av: Susanne

Det gör ni rätt i som åker iväg.

Förstår att begravningen var jobbig och tankarna finns på vad var det som gick fel....??

Jättefina blommor och band till lilla Ellen.

Hoppas nu att ni får en trevlig resa och och ta hand om varandra.



Kraaaaaaaaam

2010-10-15 @ 14:56:51
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Jackie

Det gör ont i mitt hjärta när jag tänker på vad ni går igenom. Ingen ska behöva förlora sitt barn..

Men lilla Ellen har för alltid en plats i ert hjärta och även hos mig.

Önskar er styrka, kramar

2010-10-15 @ 15:04:12
Postat av: Petra bloggar

Vila i frid Ellen



Önskar er en skön och välbehövlig semester!



KRAMAR

2010-10-15 @ 15:14:31
URL: http://petraodaniel.blogg.se/
Postat av: Zandra

Hoppas ni får en fin semester.

Förstår att den gångna veckan varit tung och jag är så ledsen för att läkaren inte kunnat ge erat något svar...

Sköt om er.

Många KRAMAR

2010-10-15 @ 15:42:43
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Madde

Jag förstår verkligen att det hade vart lättare för er att förstå att lilla Ellen inte fick komma till jorden, till livet, om det verkligen hade varit någon fel på henne. Det är en grym verklighet för er! Hoppas att de funderar över sina rutiner och rannsakar sig själva så att det inte behöver ske igen. Det gör inte så att ni får Ellen tillbaka, men det kanske kan förhindra att det sker igen!



Tycker att ni gör rätt i som åker på den planerade resan! Det kommer göra er gott!



Många kramar

2010-10-15 @ 16:56:20
URL: http://Madeleinemis.blogspot.com
Postat av: Anna-Karin

Älskade Elin och Johan..

2010-10-15 @ 16:57:51
Postat av: Tess

Kan inte gå in på din blogg utan att ögonen tåras... Det som hänt är bara så ofattbart. Skönt att begravningen är över nu och att ni får vara tillsammans hela familjen utomlands och samla krafter. Det tror jag gör er gott! Stor kram!

2010-10-15 @ 17:15:48
Postat av: S

Fruktansvärt och ofattbart. Så orättvist.

Vila i frid Ellen.



Ni gör rätt i att åka iväg, byta miljö lite.



Tänker på er ofta.

2010-10-15 @ 17:33:35
Postat av: Karin

Det gör så ont i mig varje gång jag kikar in här. Lider verkligen med er.



Jag tycker att det låter som ett helt rätt beslut att åka till Frankrike. Lite miljöombyte gör nog bara gott även om det så klart inte läker några sår. Jag hoppas att ni trots allt kan få en skön resa där ni får vara tillsammans och samla kraft. Ta han om er. Varma kramar/Karin

2010-10-15 @ 17:47:02
URL: http://dufvander.blogg.se/
Postat av: Josefin

Vilka vackra blommor, otroligt fina.. Jag hoppas, trots det tunga, att ni får en skön resa och rår om varandra ordentligt. Tänker på er var dag och önskar er allt gott i världen! Vila i frid Ellen.. många styrkekramar till er!

2010-10-15 @ 19:08:19
URL: http://flowergarden.bloggspace.com
Postat av: Mammorama

Ja vad ska man säga, vet ju att inga ord här i världen kan lindra er sorg efter lilla Ellen just nu... Är så ledsen att ni tvingas gå igenom detta det gör verkligen ont att läsa och många egna sorgsna känslor, minnen kommer upp till ytan. Jag tror det gör er gott med ett miljöombyte och tid för att bara rå om varandra i familjen. Ta hand om er. kram

2010-10-15 @ 19:43:22
URL: http://www.mammorama.wordpress.com
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Jag tycker att ni gör helt rätt som åker iväg på er planerade resa. Ni kan lika gärna vara i Frankrike som här hemma precis som du skriver, det gör ju ingen skillnad. Ni om något kan ju behöva ett miljöombyte.



Förstår mycket väl att den senaste beckan (likt de andra) varit upp och ner, men skönt att begravningen gick så bra det nu kan gå att begrava sin lilla bebis.



Måste kännas extra tufft att inte veta vad som gick fel, man vill ju så gärna veta kan jag tänka mig.



Njut nu så gott det går av er resa och lilla Tyra!



Många varma kramar

//Anna

2010-10-15 @ 20:38:58
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Frida

Många stora kramar, ha en jätteskön semester! Tänker på er!

Kram F

2010-10-15 @ 20:42:35
URL: http://mellanminagolvochtak.blogspot.com
Postat av: Mia

Jag har tänkt mycket på er den sista tiden och ögonen tårades när jag läste inlägget i kväll om begravningen. Ingen borde behöva var med om det ni upplevt. Tror ni gör rätt som åker iväg en tid



Många kramar och tankar till er



/ Mia

2010-10-15 @ 21:12:03
Postat av: Bella

Det gör så fruktansvärt ont i mig när jag läser om hur ni har det óch jag tror inte man kan föreställa sig den sorg och smärta ni går igenom. Det är ju så fel, man ska inte behöva begrava sin bebis. Märkligt att läkarna inte kan säga vad som gicj galet... Samma sak hände min syssling och hennes man för ett par år sedan så de har gått igenom samma sak som ni nu gör och jag minns hur smärtsamt det var för dem så jag tycker ni gör helt rätt som åker till Frankrike.



Ta hand om er så gott det går...



Många styrkekramar Bella

2010-10-15 @ 22:33:20
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: P

Ni gör rätt som byter miljö ett tag. Skönt att få vara tillsammans.

Vackra blommor.

Är så ledsen för er skull. Tänker på er...

Många kramar till er familj.

2010-10-16 @ 08:36:00
URL: http://www.metrobloggen.se/mrsjanuary
Postat av: Sofie

Tårar i ögonen. Det värsta en mamma och pappa kan vara med om. Massa styrkekramar och tankar till er!

2010-10-16 @ 10:32:44
Postat av: Ann-Louise

Bra beslut tycker jag. Hemma blir man "påmind" om vem man är, vad som hänt och det blir statiskt men borta är det ju ingen som vet och ni kan bearbeta det på ett nytt sätt kanske som är bra för att kunna komma vidare.

Skönt att ni fick ett fint avsked för Ellen och blommorna är så vackra. Jobbigt dock att läkarna inte vet varför. Förstår att det måste kännas helt meningslöst om inget var fel oich svårare att acceptera. Oftast är ett svar bäst även om det är ett negativt sådant, man vill ju veta.



Önskar er en skön resa och tid i Frankrike. Tänker på er.

Kram från Ann-Louise

2010-10-16 @ 12:07:04
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Camillasnyahemem

Att resa iväg kommer säkert göra gott för själen och jag hoppas att ni kan få tänka på annat, om så bara för en liten sekund. jag blir varm i hjärtat när du beskriver hur Tyra hjälper er, bara genom att vara Tyra. Tänker mycket på er. KRAM

2010-10-16 @ 12:39:19
URL: http://www.camillasnyahem.se
Postat av: Jenny

Åh finaste Elin, nu kommer fler tårar för Ellens skull, VARFÖR fick hon inte stanna med er!? Hoppas ni får en skön resa med miljöombyte. Kramar!!

2010-10-16 @ 13:42:58
URL: http://livetmedsiggeochelis.wordpress.com
Postat av: caroline

DET FÖRTJÄNAR NI ABSOLUT! Ro om varandra och få lite miljöombyte.



Blommorna var så vackra men jag hade önskat de aldrig funnits så klart.. Jag hoppas ni får en bra resa ialla fall.



Kramar!

2010-10-16 @ 20:09:32
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se/
Postat av: Nina - Glamourmamman

Jag ryser av dina ord... Våra barn var ju beräknade till ungefär samma tidpunkt... Varför, varför, varför skulle detta behöva drabba er??!! Livet är såå ofantligt skört...



Jag hoppas att ni får fina dagar på semestern, och precis som du skriver, man kan sörja lika mycket var man än är i världen...



En massa varma kramar till er!!

2010-10-16 @ 22:00:33
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Evelina

Skickar stor varma styrke kramar till Er! Det gör så ont att läsa det du skriver men jag hoppas att semestern gör gott för Er familj. Lilla Ellen kommer alltid att finnas med Er vad som än händer. Kramar i massor!

2010-10-17 @ 09:35:46
URL: http://levelina.webblogg.se/
Postat av: Katarina

Jag är så ledsen för Er skull, ingen ska behöva gå igenom det ni gör! Förstår att det blir ännu jobbigare när läkaren inte kan förklara varför lilla Ellen inte fick leva. Det känns bra att ni har finaste Tyra som håller er uppe. Hoppas att resan gör er gott. Många kramar till hela familjen!

2010-10-17 @ 15:54:52
Postat av: Erika

Det är så tragiskt det som har hänt er och jag är så ledsen för er skull men tror absolut en semester för er är toppen och att ni får komma iväg lite och Tyra kommer nog bli jätteglad!



Ta hand om er så mycket det går... Kram kram

2010-10-18 @ 01:16:00
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Att få ett litet miljöombyte efter vad ni har gått/går igenom den senaste tiden kan nog vara väldigt välgörande för dig och din familj, även om sorgen och saknaden finns där i varje andetag så kan förhoppningsvis det lindra litegrann att andas annan luft, se andra vyer och låta dagarna komma och gå i en helt annan miljö!



En stor, stor kram till dig och med hopp om att ni får möjlighet att läka era sår åtminstone lite grann tillsammans under er vistelse i Frankrike!

2010-10-18 @ 09:21:31
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Sofia

Så frustrerande att ni inte kunde få något svar på varför Ellen dog. Förstår att det blir många funderingar kring detta men jag antar att det ibland händer saker som inte går att förklara. Det är väldigt sorgligt och obegripligt i vilket fall som helst.



Hoppas att semstern ger er lite styrka och möjlighet att att läka lite. Ha det så bra som ni kan ha det nu och det är glädjande att höra att er flicka hjälper er att må bättre.

2010-10-18 @ 10:47:16
Postat av: Linda

åh jag läser med tårar brännande innanför ögonlocken. Det gör så ont i mig - tänk då hur det känns för er...

Men vilken fin bukett hon fick!

Förstår att det måste kännas otroligt frustrerande att inte få besked om varför det kunde hända. Jag tycker ni gör helt rätt i att åka iväg på semester. Det behöver ni. Få släppa alla vardagsbestyr och hitta varandra igen. Ni har styrkan att gå vidare i er familj.

Krmar till er

2010-10-18 @ 13:07:15
URL: http://familyspace.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Vilka vackra blommor till er lilla dotter!

Förstår att ni vill ha svar, jobbigt att inte veta VARFÖR.



Ni gör rätt som åker i väg, hoppas ni rår om varandra på bästa sätt.

All KÄRLEK till er!

2010-10-18 @ 15:40:29
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Ann

NEJ, ingen mamma eller pappa ska behöva ha en begravning för sina barn, usch vad livet kan vara orättvist!! Jätte vackra blommor till Ellens kistdekoration. Önskar er en riktigt skön semester och hoppas verkligen ni kan njuta av den tillsammans

2010-10-18 @ 19:44:20
Postat av: Malou

Tänker på dig/er...

2010-10-18 @ 21:28:07
URL: http://mloo.blogg.se/
Postat av: Sue

Ni gör helrätt i att åka iväg hela familjen och läka era hjärtan.

Försök att njuta av varandra nu på resan och ät och drick gott....



Tänker så på er....jätte mycket!



Ha det fint där uppe i himlen lilla Ellen!!!!!!



Många kramar från lilla mig!

2010-10-19 @ 20:32:21
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Paula

Elin och Johan!

Hoppas verkligen att ni finner ny styrka och energi på er resa. Ni är verkligen värda att få lite ny luft i lungorna. Rå om varandra i familjen!

Många kramar från familjen Sahlström

2010-10-21 @ 11:52:05
Postat av: Annas inspiration

Hoppas ni rår om varandra riktigt mycket,

jag tänker på er varje dag!



Många kramar

2010-10-23 @ 17:25:16
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag förstår hur du tänker om man ändå visste skulle det vara enklare att förstå och fokusera tankarna på det. Det verkar ju så konstigt att de inte vet varför, något svar borde de ha tycker man. När Viggo föddes hade vi med tidig vattenavgång de ser helt annorlunda på det i andra länder. Jag önskar er allt det bästa och att ni får en fin resa. kram från mig

2010-11-05 @ 21:18:32
URL: http://theperfectwife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0