Godmorgon Lucia!

Jag har skjutsat iväg Johan för att han ska hjälpa till med flytt till en kompis. Jag och Tyra åker iväg till deras nya hus när alla kartonger är flyttade. Det är ju inte så mycket bärhjälp vi kan stå för.
Tänkte att Tyra skulle få sova lite, men hade glömt favvofilten i bilen, så jag tänkte att hon kunde somna ändå. Men NEJ, det gick INTE. Så vi gick ut i bilen och hämtade filten och då somnade hon på 2 sek. Haha, jag trodde inte att den var så viktig men nu vet jag!
Ett tips till alla med små bebisar (som vi fick av BVC) är att välja ut en filt/ trasa som alltid ska vara med barnet. Lägg filten/trasan i handflatan på bebisen när den ammar eller äter flaska. Tillslut kommer barnet att förknippa filten/trasan med amning/flaskmatning = trygghet, även när mamman inte finns där. På natten t.ex. om bebisen vaknar till, är det lätt att hitta filten/trasan istället för t.ex. en napp som är svårare att greppa, och som mamma eller pappa måste stoppa in i munnen. (Bebisen är ganska stor innan den får den finmotoriken att själv hitta och hålla i nappen).
Detta har fungerat PERFEKT för oss (Tyra ville inte ta napp) och nu kan hon vakna på natten och komma till ro själv för hon känner sig trygg med sin filt! Tror att det är därför vi har så BRA nätter!

Någon frågade om vilken resesäng vi hade köpt. Vi köpte märket Carena från Babyproffsen, främst för att den var liten och smidig ihopfälld och de hade kampanjpris på den. 


Bilstolen blev en Britax Hi-Way, den var bäst för vår bil. Den bilstol vi lånade var också en Britax och vi är jättenöjd med den.

Nu är jag såå sugen på lussebullar och julmust, och inget av det har vi hemma! Ååååå..

Vad gör ni denna Lucia?


Kommentarer
Postat av: Jenny & Lilla S

Vi skulle ju på sångavslutningen i kyrkan, men nu har S över 39 i feber så det blev inget med det :-( Hoppas ni får en trevlig dag, kram!

2008-12-13 @ 12:54:56
URL: http://loranga.wordpress.com
Postat av: Anna

Vi har oxå Britax hi-way för att det var typ den som passade bäst i vår bil oxå. Jag trodde när vi skulle köpa bilstol att alla skulle passa i alla bilar typ men tji fick jag. Vi är super nöjda med vår.

Hoppas ni får en mysig helg!

Kram kram

2008-12-13 @ 15:20:38
URL: http://anderssonlindstrom.blogg.se/
Postat av: Fia

vi har resesängen och är helnöjda med den .

2008-12-13 @ 17:13:04
URL: http://ajaxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0