GI


Går in i tredje veckan med GI imorgon. Sedan jag började jobba igen efter mammaledigheten (och framförallt nu under semestern) har det smygit sig på ett par kilo. Johan var inte sen att hänga på, så förutom några dagar i Göteborg har vi nästan helt uteslutit kolhydrater. De kolhydrater vi får i oss kommer ifrån grönsaker. Och resultatet? Nästan tre kg minus visade vågen på imorse.

Det har faktiskt varit mycket enklare än vad jag trodde, kanske pga att vi båda är lediga och har tid att planera och laga god och nyttig mat. Det är ju så lätt att slänga i sig ett par mackor, godis eller något annat bara för att man blodsockret är i botten. Nu ser vi till att försöka äta var tredje, fjärde timme, då hinner man aldrig bli sådär vansinnigt sugen. Nu ska jag bara se till att hålla mig undan alla fällor på jobbet, bl.a. det vansinnigt goda frukostfikat som dukas upp med nybakt bröd och goda pålägg. Det är förresten det jag saknar mest, bröd! Men jag ska köra ett tag till med att utesluta alla kolhydrater sedan ska jag försöka hitta en bra balans och framförallt välja långsamma kolhydrater. Vi får se hur det går, time will tell.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Duktiga Elin!

2009-08-09 @ 22:52:27
Postat av: Ann-Louise

Vad kul att du också fyndade på Himla! Helt OK att du länkade.



Sitter i Bryssel nu efter en roadtrip ner på två dar och det är skönt att ha "landat". Ska å stan och kolla i morgon.



Lycka till Med GI metoden.Har aldrig lyckats med nån metod nånsin...jo kanske lite ;-)



Kram

2009-08-10 @ 00:03:05
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0