Bra dag!

Idag har Tyra ätit bra utan alltför stora protester. Jag kommer ihåg att vår förra BVC-sköterska sa att de kan börja kinka med maten kring 10-månader men jag väljer att tro (och hoppas!) att det bara är denna lilla tand som varit problemet och att hon nu kommer att äta BRA!

Vi har bestämt att prova utesluta all mat med tomat i tillsvidare för att se om det gör eksemen mindre, även om läkaren sa att det förmodligen inte berodde på det. TACK för alla era fina kommentarer förresten, och om någon har erfarenheter eller tips angående eksem så dela gärna med er

Nu kryper hon omkring på golvet (att hon tidigare har gått har hon då inget minne av, hihi) och säger; titta, titta! Gullunge!

Vi i farten idag. Här kan ni se lite av min (hemska) hårfärg, men jag ska tvätta tvätta tvätta innan jag gör något mer med det!

Kommentarer
Postat av: kristin

hejhej!! usch varit dålig på att kommentera på sistone, men har kikat in här så gott som dagligen och hållt mig uppdaterad om hur det går för er. verkar som om ni kommit på plats någorlunda i huset :) härligt! o tyra är ju söt så ja smälter, vilket charmtroll. hoppas allt är bra med er och att ni får en skön söndag. KRAM

2009-02-22 @ 09:08:47
URL: http://sunshinyday.blogg.se/
Postat av: Elin

Kristin: Kul att du kommenterade, det är alltid roligt att läsa dem! Jo vi har kommit på plats men håller fortfarande på och fixar, men det värsta är gjort, tack och lov! Jag måste ju hålla med dig om att Tyra är ett riktigt litet charmtroll, hihi! Önskar dig en härlig söndag!

Kram

2009-02-22 @ 09:52:49
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Jenny & Lilla S

Fina fina Tyra! Så skönt att hon åt bättre igår. Kram på er!

2009-02-22 @ 10:28:39
URL: http://loranga.wordpress.com
Postat av: Linda

Stackars liten som fått eksem. Själv har jag haft det sen liten och kämpar i pincip var dag med mitt eksem än idag. Mer eller mindre, det går i perioder.



Det första jag spontant tänker på är tomat som ni nu verkar testa. Annars är ju citrusfrukter också något man kan vara känslig mot, speciellt som liten. Ofta apelsin. Jag kunde inte äta varken det ena eller andra, kan inte det idag heller.



Men mitt tips är att testa apelsin och cirus om inte tomat ger resultat. Lycka till, hoppas hon blir kvitt det! Kram.

2009-02-22 @ 17:35:40
URL: http://www.lindakyro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0