På IKEA!

Tidigare idag var jag och Tyra på besök i det stora varuhuset. Jag har spanat på ett par saker både på nätet och i katalog som jag ville klämma och känna på. Det var faktiskt riktigt behagligt på IKEA idag, lagom mycket folk och Tyra kunde mutas med lite kex när hon blev alltför uttråkad ;-)

Mycket fint fanns det, jag köpte bara lite småsaker idag men jag tror att vi snart måste åka iväg en tur igen. Här är lite vita saker jag vill ha med mig hem!

Kulla bordslampa, skulle jag gärna ha ståendes på ett bord vid sidan av soffan, om nu inte skulle ha PS svavel hållare för blockljus, skulle få stå där. Men jag skulle inte ha ljus i den, nej där skulle det nog få ligga tidningar och magazin. Vet dock inte hur barnvänligt det är med vassa stålkanter på golvet? Kanske kan placera den i gästrummet? Där kommer ju inte Tyra vara så ofta!
Jenny tipsade mig om Smådal bokhylla, och den var hur söt som helst. Tror den skulle passa perfekt i Tyras rum. Den fanns även i en större version Smådal bokhylla med låda, som jag också skulle kunna tänka mig att  ställa i in. Synd att det inte fanns en byrå för klädförvaring i samma serie. Då hade hela serien redan stått härhemma ;-)
Vi har tänkt ha ett skåp bakom vårt köksbord, och har kikat på Norrsten skåp. Det var ännu finare "påriktigt" så det tror jag att vi måste hämta hem rätt omgående. Sen funderar jag på att sätta upp Bestå burs vägghylla ovanför soffan men har inte riktigt bestämt mig än. Kanske blir för mycket vitt med skåp, vägghylla och soffbord (som jag håller på att leta ihjäl mig efter)? Allt är dessutom högblankt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var massa fina saker ju! Särskilt den där blockljushållaren gillade jag, fast du har nog rätt i att den inte är speciellt barnvänlig.

2009-02-14 @ 10:10:14
Postat av: SOFIA

Du har hittat en massa urfina saker... och smådalskåpen är som du säger riktigt fina!!!



Kramar

2009-02-14 @ 18:15:37
URL: http://sofiaoniklas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0