Brangelina på vita duken!

Riktigt BIO-sugen är jag nu. Det känns som om det går hur många bra filmer som helst, eller? Dessa två skulle jag gärna se.





Changeling med Angelina Jolie i huvudrollen handlar om Christine Collins som är en ensamstående mamma vars 9-årige son Walter en dag försvinner spårlöst. En månad senare återlämnas han till den förtvivlade mamman. Men, den 9-årige pojke som återvänt är inte Walter och nu börjar Christines maktlösa kamp för sanningen om vad som egentligen hänt.

I Benjamin Buttons otroliga liv spelar Brad Pitt huvudrollen som Benjamin Button. Han föds som en svag äldre man och åldras baklänges, d v s att hans kropp blir yngre tills han slutar sitt liv som ett spädbarn. Den tragikomiska berättelsen om den välbärgade Button sägs ha inspirerats av Mark Twains kommentar om att det är synd att det bästa i livet kommer först och det sämsta sist.


Kommentarer
Postat av: Fialotta

Jag vill se båda fast den med brad pitt lutar jag lite mer åt. Kanske bara för att han är så snygg :p



Tack så mycket för lyckönskningen, det gick jätte bra :)



Ha en bra kväll!

2009-01-15 @ 22:12:59
URL: http://dombastatolvveckorna.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

huu jag har svårt svårt svårt för AJ, men pitten däremot! mumma! hihi!

2009-01-15 @ 22:14:55
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Frida

Den med AJ låter som en riktigt jobbig gråtfilm, inte något för mig.....

2009-01-15 @ 22:51:30
Postat av: eva

Vill så gärna se Changeling, verkar grymt bra ^^ Du får se till att gå på bio snart då ; ) haft en bra dag annars?

2009-01-15 @ 23:12:01
URL: http://erikssonglad.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag har sett Changeling och ska se Benjamin Button på lördag! Missar inte en enda sevärd film på bio ;)



Angående spikmattan verkar alla hylla den, så det ska bli jättespännande att testa. Jag återkommer med en recension sedan... :) Trevlig helg, kram!

2009-01-16 @ 02:39:49
URL: http://friiidasfavoriter.blogg.se/
Postat av: Tess

Har sett Benjamin Button men det var inte en film i min smak. För djup tror jag =)

Dessutom såg ju Brad Pitt ut som en gammal gubbe i stort sett hela filmen. Snacka om bortkastat för oss som ville gotta sig lite...

2009-01-16 @ 17:09:04
Postat av: Karin

Såg Benjamin Buttons otroliga liv igår och den är helt klart värd att se! Jag älskar den typen av filmer och hann fälla en tår både en och två gånger under de närmare 3 timmar som filmen pågick.



Grattis förresten till huset och ha en fin helg! :-)

2009-01-17 @ 12:35:23
URL: http://lifestylebykarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0