Min graviditet!

Lånade denna mysiga lista från söta Malin

När fick du reda på att du var gravid?
12 augusti 2007
Blev det en chock?
Både ja och nej. Hoppades ju såklart, men jag trodde verkligen inte att det var sant när jag såg det tydliga plusset. Jag hade ju inte kännt några symtom alls. Testade dagen då jag skulle ha fått min mens.
Hur gammal var du då?
24 år
Hade du mycket halsbränna?
JA! Fy faaan rent ut sagt. De sista 10 veckorna hade jag konstant hallsbränna och uppstötningar. Ingenting hjälpte, tror jag genomgick hela apotekets sortiment!
Spydde du mycket?
Nej inte en endag gång, bortsett från några dar med magsjuka i mitten av graviditeten. Annars var jag förskonad från allt vad illamående heter.
Hade du mycket foglossning?
Nej, inte alls
Ditt sf-mått som störst?
36
Har du fått bristningar?
Ja, tyvärr fick jag några på nedre delen av magen och på sidorna mot slutet av graviditeten .
Trodde du att det var en pojke eller flicka?
Jag var helt övertygad om att det var en tjej hela tiden, konstigt men jag bara VISSTE det. Johan däremot trodde på pojke. I vecka 26 fick vi svaret, att det faktiskt var en flicka i magen.
Vad hoppades du på?
Det låter kliché, men dett spelade faktiskt INGEN roll
Gick du över tiden?
Nej
Födde du för tidigt?
Ja, planerat kejsarsnitt 3 dagar innan BF
Hur var förlossningen?
Spinalbedövningen tog tyvärr inte, så jag blev sövd. Lite snopet att missa alltihop, men pappa fick ta hand om Tyra tills jag vaknade till.
Blev du sydd?
Ja, de fick ju sy ihop efter kejsarsnittet. Tack och lov ;-)
Dragen med sugklocka?
Nej
Hur många var inne i förlossningsrummet?
Oj... Många! Anestesisjuksköterska samt läkare, barnmorska, sjuksköterskor, Johan och så jag såklart!
Hade du någon nära med dig?
Johan
Vilket sjukhus födde du på?
Södersjukhuset i Stockholm
Hur stor var bebisen?
49 cm och 3420gram
Vad fick den heta?
Tyra Maria
Var allting värt det?
SJÄLVKLART!!!!


Kommentarer
Postat av: Hemma hos Katta

Kul med listor! =) Får hoppas att jag kan få till en liknande om några månader!



Skönt att du slapp må illa! Det konstanta illamåendet och alla kräkningar tog verkligen udden av lyckoruset som man ska känna som gravid för min del. Låg bara i sängen, grät och kved "aldrig mer" i typ tio veckor, ha ha!



Kraaam



2009-10-25 @ 12:29:18
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Bella

Kul med listan :)



Hoppas du har en riktigt skön söndagkväll



Kramar Bella

2009-10-25 @ 18:13:00
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Malin S

Skoj att du fyllde i listan =)

Men va läskigt att spinalen inte tog. Tur då att det finns backup-planer att ta till. Förstår att det var trist att "missa" den allra första stunden med Tyra. Jag låg på uppvaket (var ju dock ej sövd) i typ sex timmar. Det var dryga timmar det innan jag fick träffa Samuel & Amy. Men att han fick ha Amy de första timmarna det kände jag enbart som positivt. Jo, vi gjorde aldrig något vändningsförsök. Var det läskigt att göra vändningen? Hade Tyra legat i säte länge innan det upptäcktes eller snurrade hon runt sent?



Kram kram.

2009-10-25 @ 19:17:02
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: caroline

Hur kommer det sig att du fick ett planerat snitt? Om man får fråga?? Jag fick med göra ett.

2009-10-28 @ 10:56:00
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se/
Postat av: Stina

Lånar denna att ha senare :-)



KRAM

2009-11-01 @ 12:40:50
URL: http://fladdor.blogspot.com
Postat av: Erika

Kul att läsa din "lista" =)

2009-11-04 @ 23:17:20
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0