Vecka 21



Barnet
Fostret har ännu inget underhudsfett. Det sväljer fostervatten och tränar därmed matsmältningsorganen. Fostret kissar i magen. Tänderna börjar utvecklas nere i tandköttet. Fostret har hårväxt över hela kroppen men det faller av vid födseln. Antikroppar förs över från mamman till fostret. Vikt 420 gram.
                                                                                                    
                                                                                                          Information från Vårdguiden.se



Magen idag när vi går in i vecka 21. Det händer verkligen grejer nu... Magen växer och växer för varje dag, vart ska detta sluta?

Idag har jag varit en stund på jobbet för att fixa med några saker innan måndag. Har ju varit sjukskriven i två veckor och efter helgen är det dags att återgå till verkligheten. Ryggen är betydligt bättre men fortfarande inte helt bra. Igår kände jag nästan samma smärta som tidigare fast i andra sidan, börjar därför fundera på om det är något annat än ryggskott. Jag hoppas att det bara är ett resultat av felbelastning och INTE foglossning.

Var ute på en kortare promenad under eftermiddagen, solen strålade och bra musik spelandes i min iPhone. Är så sugen på att komma igång och röra på mig. Ska satsa på att cykla till och från jobbet och ta långa promenader på helgerna. Inget storslaget men lite motion är bättre än ingen motion.
Håller nu mina tummar för att ryggen kämpar på ett tag till och att snön som det ryktas om håller sig borta!
 


Kommentarer
Postat av: Annas inspiration

Åh fina magen,

GRATTIS!



Är beräknad till den 30 aug,

när kommer er guldklimp?



Kramar Anna

2010-04-15 @ 21:53:14
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: madde

Din mage är verkligen jättefin!



Hoppas inte det är foglossning du har.. men tror att det är ganska vanligt att det börjar visa sig runt vecka 20 :/



Vardagsmotion är den bästa motionen :D Själv cyklar jag i mördarbackar till och från pendeln numera. hahah.



KRAM

2010-04-15 @ 22:30:19
URL: http://madeleinemis.blogspot.com
Postat av: Emilie

Ja men verkligen. Det riktigt skär i hjärtat när ingenting hjälper.

Natten blev allt annat än lugn. Men hoppas bara att det var tillfälligt!

2010-04-16 @ 09:58:45
URL: http://emilieasplund.blogg.se/
Postat av: Karin

Grattis! Vad roligt och spännande med en liten "tvåa"! :-)

2010-04-16 @ 10:11:07
URL: http://lifestylebykarin.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej! Jag hade foglossning med Dante och det var i hela ryggen och höfterna. Du kan ju prova med att köpa ett rygg skärp eller var det hette. Grattis föresten jätte roligt men en till:) ha det bra kram

2010-04-16 @ 10:11:17
Postat av: Cissi

Åh, fina magen!!! Grattis! Har saknat fina inlägg men nu är du ju tillbaka och jag är nöjd!



Hoppas ni får en härlig helg!

2010-04-16 @ 10:18:05
URL: http://allicima.blogspot.com
Postat av: Elin

Anna: 1 september är det dags, vad kul att vi är så lika i graviditeten ;-)



Madde: Tack! Usch jag vill inte ha någon foglossning. Hoppas att jag slipper. Idag mår jag bra iallafall :-D



Emelie: Usch! Jobbigt för er. Hoppas att det blir bättre.



Karin: Tack! Vi tycker också att det ska bli superspännande. Kram



Sara: Känner bara av ryggen, ingenting i höfterna. Blir det inte bättre på ett tag får jag prova ett sånt där skärp.



Cissi: Men Taaack! Vad gullig du är. Önskar er också härlig helg!

2010-04-16 @ 13:58:04
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0