Tell me...


Passar på att ta gen mig en stund i soffan. Utsikten ser då ut såhär!


Skurat badrummet- check! Tvättat, vikt och sorterat tvätt- check! Stortstädat nedervåningen (IGEN!!)- check!
Jag far runt som ett yrväder och fejjar och fixar, jag tror bestämt att det kallas "att boa"! Nu var det ju inte länge sedan jag städade igenom huset, men det gror igen fort och jag vill inte komma hem från BB och börja med att städa eller tvätta. Därav min lilla besatthet av städning. Gårdagens energiurladdning gav mig dessutom en helt underbar nattsömn så jag hoppas på detsamma inatt.

Går idag in i vecka 40 (39+1) och förutom lite svag, svag "mensvärk" några gånger per dygn är det inget som skvallrar om någon förlossning inom den närmsta tiden. Jag vet ju att åtminstonde några utav er som läser här inne har fött barn. Kan ni inte dela med er om hur det började för er? Vad gjorde ni när det "drog igång"? Hade ni mycket förvärkar? Gick vattnet på en gång? Tog det lång tid innan ni åkte in? Berätta! Jag är så nyfiken!

Nu ska jag gå iväg och hämta hjärtat på förskolan, hörs sen!


Kommentarer
Postat av: lena och Tilde

För mig började det med värkar Tisdag morgon. Dom höll på hela dagen från och till. blev mer regelbundna framåt kvällen. hela natten tilltog dom och kl 6 åkte vi till förlossningen. Sedan skulle det dröja ända tills kl 23 onsdag kväll innan hon var ute. Men det berodde på att hon låg snett. allt flöt på bra fram till 9 cm...

2010-08-26 @ 15:56:54
Postat av: Elin

Lena och Tilde: då tog det en stund med andra ord. Bra jobbat! Gick du över tiden? Tack för att du delade med dig, kram

2010-08-26 @ 16:38:38
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

hihi söt du är! :D



Jag började boa redan i vecka 28, men så gick ju bekant vattnet där efter också suck



andra gången så boade jag sista veckan (hon är född 3 veckor tidigt) sen blev jag inlagd för snitt.



Jag har inte några detaljer att ge så in i det sista eftersom jag aldrig riktigt fick uppleva det...



nä nu blev jag sådär ledsen och rörd och glad på samma gång... jag är tusan så happy för er skull att ni ska få en liten bebis hos er! Åh vad jag hade velat vara gravid...njut sista tiden nu ;-D



KRAMAR

2010-08-26 @ 17:31:58
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Anna - Gravid ♥

Ja men precis!



Känner precis som du, här ska minsann städas och boas som attan innan bebis kommer så man har all tid i världen sen till å bara mysa/ägna sig åt familjelivet! :-)



kramen

2010-08-26 @ 19:40:06
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: sandra

Mysigt det är att boa! Tyvärr har jag inte tips eller råd om värkar mm då båda mina barn är förlösta med snitt någon vecka innan BF.. KRam

2010-08-26 @ 19:41:09
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Vilka fina högtalare ni har. Vart kommer de ifrån? :)



Är så sugen på att byta ut våra stora svarta schbrak till något snyggare.

2010-08-26 @ 20:13:17
Postat av: Elin

Lovisa: Högtalarna är SONY, köpta för ca 5-6år sedan. Kram

2010-08-26 @ 20:37:09
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Helén

Oj vilka minnen, för 17 dagar sedan födde jag mitt första barn, en liten Leon. Vattnet gick 6 på morgonen och eftersom jag hade Grupp B streptokocker var det bara att åka in direkt. Vid 10 blev jag igångsatt och ännu en gång vid 14. Rörde mig mycket och såg till att påskynda genom att inte ligga och sitta för mycket. Mellan 17-18.30 öppnade jag mig också från 4 cm till fullvidgad. 19.10 kom han, vår lilla skrutt.

2010-08-26 @ 20:41:31
Postat av: Elin

Helén: Stort grattis till er lilla Leon, vilket fint namn! Massor av kramar och njut ordentligt av er lilla skrutt.

2010-08-26 @ 20:58:41
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Tess

Mina värkar drog igång på BF +8 på kvällen. Mest som mensvärk som kom och gick med 15 min mellanrum. Sen kom de tätare och tätare och blev starkare. Jag kämpade hemma med mina värkar hemma i ca 7 h innan vi åkte in. Då var jag öppen 6 cm, men sen dröjde det ytterligare 8 h innan lilltjejen kom ut då hon hade navelsträngen virad runt kroppen så hon drogs tillbaka "som en bungyjump" när jag krystade. Till slut, efter 15 h med etablerade värkar kom hon så äntligen ut! Snart är det dags igen och det enda jag hoppas denna gång, förutom att allt går bra då, är att förlossningen går lite fortare! :)

2010-08-27 @ 08:45:24
Postat av: lena och Tilde

enligt sista mens kom hon på rätt dag :-) det jag hade ställt in mig på. Men enligt UL så kom hon 4 dagar över tiden.



Hoppas det blir en fin förlossning för er :-) Så länge har jag inte läst din blogg så har ingen koll på hur den förra gick.



Kram

2010-08-27 @ 11:03:50
Postat av: Elin

Tess: Vilket jobb du gjorde hemma! WOW! Hoppas att din kommande förlossning också går bra och att den går lite snabbare.

Kram



Lena och Tilde: Tyra låg i säte och "plockades ut" med planerat snitt några dagar inann BF så detta blir min fösta förlossning.

Kram

2010-08-27 @ 19:53:17
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Elle

Min första är född bf -3. Det startade med vattensipper (tog dagar innan jag förstod att det var vatten) och efter 3 dagar utan resultat så sattes jag igång med gelé allt som allt tog det 12 timmar och krystvärkarna varade i dryga 2 tim (aj!).



Andra barnet föddes bf -7 och då startade det med värkar hemma. Seeeegt skeede till en början men tillslut tog det fart och då gick det undan. Allt som allt tog det 12 timmar igen varav 5 tim på sjukhus och krystskeedet varade 'bara' i dryga 20 min denna gången. Mycket smidigare :)



Positiva upplevelser! Satan vad ont det gör MEN vilken upplevelse det är :)



Stort LYCKA TILL inför det som väntar!!!

2010-08-27 @ 23:00:33
URL: http://underbaringar.blogspot.com
Postat av: Heléne

Ojoj så du är flitig! Men är ju sååå skönt att ha de fint när man kommer hem från BB.



På BF med Thea sa jag runt 20 på kvällen att jaha de blev inget idag... kände absolut ingenting då! Men bara ett litet tag senare började jag må grymt illa och fick spy flera gånger... trodde först att de var Isas magsjuka ja fått! Sen runt tolv går vattnet och värkarna startar ganska snart efter det och kommer ganska så tätt när ja har börjat klocka dom! Innan vi packat de sista och lämnat Isa är kl nästa tre när vi kommer in på förlossningen... sen ca 1 timme & 40 min senare är Thea född!



Förlossning nr 2 gick betydligt snabbare än första... men de var bara SKÖNT!



Önskar dig ett stort lycka till när de väl sätter igång för dig!!

KRAM

2010-08-29 @ 23:26:41
URL: http://rosadagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0