Lugn lördag


Fina blombuketten som Johan kom hem med igår. Tyra brukar lämna efter sig bilar, böcker och annat smått och gott på Tv-bänken men för en liten stund är den "ren".

Nej, det blev ingen sovmorgon för mig imorse. Vaknade strax efter sju då Tyra tyckte att det var dags att gå upp. Hon avslutade kvällen igår med att kräkas och har inatt legat och hostat och snorat mellan mig och Johan. Vid kl. 02 gick jag och la mig i gästrummet för det var en omöjlighet att somna mer än några minuter åt gången.
Läste en intervju med Gry Forsell för ett tag sedan där hon berättade att de köpte en 2,40cm säng när de väntade andra barnet. Inatt kändes det som en riktigt, riktigt bra idé!

Trots ganska lite sömn och en sjuk tjej känner jag mig bättre än på länge. Relativt pigg både kroppsligt och i huvudet. Bäst att passa på att njuta av de bra dagarna när de kommer!  Fortsatt inga känningar av att någon förlossning skulle vara i antågande och det kan ju faktiskt vara nästan en hel månad kvar, hemska tanke! 

Idag har vi hållit oss hemma, Tyra är rätt pigg men snoret rinner och hon är hostig. Vi har varit ute på tomten och en sväng till affären. Nu har jag plockat undan lite småsaker (läs leksaker), tvättat golven på övervåningen och Johan har klippt gräset. Älskar när det är fint hemma. Ikväll lagar vi en god spagettirätt och sedan får vi sällskap av några kompisar. Känner mig verkligen sugen på kolhydrater just nu och gärna i form av pasta. Kanske är det kroppens sätt att ladda inför förlossningen? Vi väntar gärna till Tyra är frisk men sen får bebisen komma. Vi längtar!



Kommentarer
Postat av: Jenny

Håller verkligen tummarna för att ni inte behöver vänta en månad till. Säg till om du vill ha fikasällskap medan du väntar :-)

2010-08-21 @ 18:24:06
URL: http://livetmedsiggeochelis.wordpress.com
Postat av: Frida

Gullig Johan! Ladda, ladda, ät gott och mycket!

2010-08-21 @ 20:55:26
URL: http://mellanminagolvochtak.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0