Söndag


Tänk vad lite smink och några tag med locktången kan göra med en höggravid småbarnsmamma? Tack för att det finns hjälpmedel ;-)

Skön söndag... Sovmorgon, långfrukost, DN´s söndagsbilaga och sedan en hel dag att bara göra vad vi vill. Funderar på ett besök till ikea men man blir väldigt lat av att ta det såhär lugnt på mornarna.

Gårdagskvällen var supermysig, regnet vräkte ner när vi kom till restaurangen och det var skönt att sätta sig och bara njuta av maten. Vi åt pilgrimsmusslor till förrätt och sedan tog jag moules frites och Johan lamm till huvudrätt. Såhär i efterhand skulle jag också valt lammet som var riktigt bra, medan mina musslor bara fick betyget ok. Det var iallafall roligt att få klä upp sig och göra sig fin, sista tiden känns det som om jag bara lufsat runt osminkad i tråkiga mammakläder. Det är en plåga att se alla fina höstkläder trilla in i butikerna, får istället sikta in mig på kläder till Tyra och den lille/a. 


Kommentarer
Postat av: Frida

Visst är det så att ju mindre man gör ju latare blir man, helt galet. Vad långt hår du fått, jättefint! Här har det börjat växa ut igen, ser inte klokt ut....

Kram F

2010-08-08 @ 21:15:01
URL: http://mellanminagolvochtak.blogspot.com
Postat av: Karin

Låter som en riktigt härlig helg! Och vad spännande att det nu bara dröjer några futtiga veckor innan den lilla/e tittar ut! :)

2010-08-08 @ 21:47:21
URL: http://dufvander.blogg.se/
Postat av: Elin

Frida: bilden kanske luras? Klippte av en bit för någon månad sen så så långt är det inte... Det blev iallafall en tur till Ikea och lite småshopping men man BLIR lat. Tur att Tyra kommer hem imorgon!



Karin:jaaa, nu börjar det närma sig på riktigt. Försöker dock intala mig att jag kommer att gå över tiden någon vecka, för att inte bli för otålig! Kram

2010-08-08 @ 23:04:20
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Paula

Hittat hit :)

Ang. La Dame så tog jag lammet (var ju supergott) och Jens tog kycklingen (bland det godaste jag smakat, åt upp halva Jens ;))

Då behöver jag inte prova Moule nästa gång vi går dit...

2010-08-09 @ 13:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0