Slut på ledigheten... för vissa


Bl.a. en orkidé fick följa med hem från IKEA igår, den vita spegeln hittade jag i en liten mysig butik i Mariefred tidigare i somras.

Idag var det slut på semestern för Johan, så jag kände mig nästan lite elak när jag låg kvar i sängen och han fick stiga upp. Antar att han inte var ensam om att återvända till jobbet denna måndag?!
Somnade t.o.m. om en stund för jag vaknade när mormor och Tyra ringde och sa att de var påväg. Längtar massor efter henne.

Igår blev det en tur till IKEA, köpte som vanligt lite smått och därefter åkte vi och köpte lite tidningar, reseförpackningar med schampoo och balsam och annat smått som ska ner i BB-väskan. Hade tänkt börja packa den i dagarna. Tips på vad man absolut inte får glömma?
På kvällen åt vi min favvorätt, som nästan gränsar till craving; räkpasta med chili och vitlök. Bytte ut de vanliga räkorna mot scampi och det blev om möjligt ännu godare!

Får se vad den här dagen bjuder på. Kanske en promenad för att provköra syskonvagnen som nu är klar för bebis också.


Kommentarer
Postat av: Heléne

Samma här sambon börjar jobbet och Isa dagis idag! Nästan så att jag får semester me bara ett barn hemma ;)

Kram

2010-08-09 @ 11:22:23
URL: http://rosadagar.blogg.se/
Postat av: Lena och Tilde

Vad blev det för syskonvagn?

2010-08-09 @ 12:14:03
Postat av: Elin

Helene: Kan tänka mig att det är lugnet själv att "bara" ha ett barn hemma. Jag kommer förmodligen få en chock första gången jag ska vara hemma med båda själv :-) Kram



Lena och tilde: vi har köpt en begagnad Urban Jungle.

2010-08-09 @ 12:40:17
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Jenny

Japp, här börjar vi om idag också, kickstaet för mig med två hemma hela veckan :-) Glöm för allt i världen inte din iPhone ;-).

2010-08-09 @ 12:59:25
URL: http://livetmedsiggeochelis.wordpress.com
Postat av: Karin

Åh vad det låter härligt med en "extended semester" eller vad man nu ska kalla det. Antar att det inte blir så mycket semester när den lille/a väl tittar ut men ändå...;) Att ligga kvar i sängen en måndag morgon när "alla andra" jobbar låter ju inte helt fel. Hoppas du har en härlig ledig dag! Kram kram

2010-08-09 @ 16:57:50
URL: http://dufvander.blogg.se/
Postat av: Stina

Blir lite smått avis, vill också börja packa bb-väska med mera, är i v.28 så det känns sjuuukt långt borta :( Spännande med syskonvagnen! ;)

2010-08-09 @ 19:07:43
Postat av: Frida

Du har säkert redan fått dessa tips men jag drar de ändå:

Före Joel kom så köpte jag mössor i samma mönster till barnen, röd- och vitrandiga från geggamoja. Vi provade Joels på dockan och pratade om att bebisen skulle ha den. När Adam kom upp på BB hade han sin på och vi satte på Joel sin. Lyckat! När vi väl kom hem fick Adam en present av Joel och Joel en present av Adam. Adam kan fortfarande säga "av Joel" när han leker med sin kassaapparat. Vet inte om det fick någon effekt men jag tror att Adam blev lite mer delaktig och kände en samhörighet med sin lillebror. Var ju inte så lätt att prata med honom om det, kanske lättare för er eftersom Tyra är större. Men, det kan vara en kul grej om inte annat. Så, ta med ett matchande plagg till bebisen och slå in presenter snarast. Tyra ska ju givetvis vara med och slå in bebisens :-)

Kram F

2010-08-09 @ 22:41:31
URL: http://mellanminagolvochtak.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0