Tre veckor...


För drygt tre veckor sedan dog vår lilla flicka Ellen i magen. Innan detta hände kunde jag fundera på hur mammor och pappor som förlorar barn klarar sig? Hur klarar man att leva vidare efter att något sånt inträffar? Jag vet fortfarande inte hur man gör, bara att man gör det... även om det är jävligt tufft.
Dessa tre veckor har varit de längsta veckorna i mitt liv, hur kan de bara vara TRE veckor sedan hela världen stannade? Den elfte september, detta vidriga datum, förändrades allt! Jag skulle ju vara hemma och mysa, gå på promenader med barnvagnen och försöka anpassa mig till livet som tvåbarnsförälder. Det fick jag aldrig. Istället ska jag imorgon begrava vår fina lilla flicka. Vår bebis. Det är inte rättvist, ingen mamma eller pappa ska behöva begrava sitt barn! 





Kommentarer
Postat av: Bettan

Inte en dag har gått sen jag första gången snubblade in här, mina tankar är varje dag hos er en liten stund. Du har rätt ingen mamma eller pappa ska behöva vara med om det ni går igenom nu. Du är stark och jag tänker på dig.



KRAM!

2010-10-07 @ 21:41:46
URL: http://haradso.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Ni finns i mina tankar varje dag MASSOR av kramar till er

2010-10-07 @ 21:42:37
Postat av: Emmy

Skönt med ett livstecken från dig. Jag förstår inte hur ni har det, det kommer ingen göra som inte befunnit sig i samma sits. Men jag fattar att det är tufft!



Nej ingen mamma eller pappa ska behöva begrava sina egna barn. Det är hemskt och oerhört tragiskt.



Men begravningar kan också vara sköna att ha avklarade, det kan bli som ett litet avslut även om er mardröm kommer att fortsätta. :(



Önskar att man kunde trycka på delete och plocka bort all denna sorg ur ert liv. Men som du skriver så klarar man av det även fast det känns oövervinnerligt. Ni är starka och ni har varandra och jag hoppas att ni någon gång i framtiden, om ni vågar, ska få bli tvåbarnsföräldrar och göra allt det som ni förberett er för.



Er fina lilla Ellen kommer alltid att finnas med i era liv, bara på en annan plats än den hon borde vara på.



Jag beklagar verkligen sorgen än en gång och hoppas att begravningen går "bra" och att ni snart ska hitta ljuset igen.



Stor kram

2010-10-07 @ 21:56:21
URL: http://emmyt.blogg.se/
Postat av: kristina

Mina tankar finns hos er, att mista ett barn är något ingen förälder ska behöva uppleva tyvär sker det ändå.

Hoppas ni hittar styrkan och glädjen till livet och er fina dotter Tyra. Eran lilla ängel Ella finns för alltid med er i era hjärtan.

Varma kramar till er från Kristina

2010-10-07 @ 22:15:08
Postat av: Marie Å

Åh, det gör så ont att läsa. Det ska inte vara såhär. Det ska bara inte det. Har tänt ett ljus här hemma för ett annat änglabarn ikväll, det brinner för Ellen också. Stor kram från en bloggläsare i Göteborg.

2010-10-07 @ 22:16:42
URL: http://marieakerblad.blogg.se/
Postat av: Karin

Det som hänt är så oerhört grymt och något som INGEN borde behöva vara med om. Men tyvärr är livet långtifrån rättvist alla gånger. Nu hoppas jag att ni finner styrkan att orka blicka framåt även om lilla ängeln Ellen för alltid kommer att vara en del av era liv. Är så himla ledsen för er skull och tänker på er ofta. Varmaste kramar/Karin

2010-10-07 @ 22:17:26
URL: http://dufvander.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh vad jag känner med er. Jag kan inte föreställa mig hur den smärtan ni bär på känns. Vi skickar er en massa styrkekramar så att ni ska orka er igenom detta. Nu får ni en plats att besöka Ellen på... Massor med kramar till er.

2010-10-07 @ 22:48:10
URL: http://familyspace.blogg.se/
Postat av: Frida

Åh fina Elin lider med er så. Tårarna rinner på mig och jag vet inte ens vad jag ska skriva. Det är bara för grymt! Tänker också massor på er och är glad att höra ifrån dig.

Stor kram F

2010-10-07 @ 22:52:43
URL: http://mellanminagolvochtak.blogspot.com
Postat av: camilla

Många många kramar till er från en okänd läsare som önskar att fanns något mer man kunde göra än att skicka små kramar..

2010-10-07 @ 23:03:09
URL: http://technologyforthesoul.blogspot.com/
Postat av: sandra

Tänker på er och skickar många kramar!!!

2010-10-07 @ 23:10:42
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Mirva ♥ m. barn -04 & -05

Mina tankar finns hos er!

2010-10-08 @ 05:47:07
Postat av: Madde

Det är fruktansvärt att mammor & pappor ska behöva begrava sina barn. Jag är så ledsen över att ni förlorade eran lilla Ellen. Men någonstans så tror jag att begravningen kommer göra så att ni får ett avslut på en jobbig del och att ni efter det kan börja jobba på sorgearbetet. Tänker på er!

KRAM



Tänker

2010-10-08 @ 07:13:10
URL: http://Madeleinemis.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag kan bara tänka mej hur ni har det inte riktigt förstå...min bror har gått igenom samma sak..deras lilla tjej dog i magen men var då i v20. De har klarat av att gå vidare men Maja finns alltid mé dem..de vågade att försöka igen och för ett år sedan fick de en liten tjej. Tänker på er, va starka & ta hand om varandra. Varma kramar/C

2010-10-08 @ 07:33:20
Postat av: Jenny

Nej, det är inte rättvist! Du anar inte hyr många gånger det slår mig med kraft, att det är så jävla orättvist att ni förlorade er Ellen. Tänker på er väldigt ofta och hoppas att det kan bli en fin begravning mitt i allt det hemska. Kram, kram, kram!

2010-10-08 @ 07:50:27
URL: http://livetmedsiggeochelis.wordpress.com
Postat av: ulrika

Inte en dag har gått utan att jag tänkt på er sedan den där dagen, idag ska jag tänka lite extra på er. Massor av kramar från mej ♥



PS. Värmer i hjärtat att få se ett litet livsteken från dej!

2010-10-08 @ 08:22:12
URL: http://lifeofbjork.blogg.se/
Postat av: Tess

Nej, livet är verkligen inte rättvist! Har tänkt så mkt på det som hänt er... Man kan omöjligt förstå hur ni mår, bara försöka förstå. Hoppas ni får en fin begravning för lilla änglabarnet idag iaf! Skönt att se ett livtecken på bloggen från dig!



Varma kramar Tess

2010-10-08 @ 09:17:51
Postat av: Anna - Starwoman

Åhh vackra Elin, som jag tänkt/tänker på er. Det har inte gått många timmar mellan gångerna du dyker upp i mina tankar sedan allt detta ofattbara inträffade. Jag har grubblat och funderat på hur man går vidare precis som du skriver och eftersom jag själv går i väntanstider så har det blivit än mera "nära" och skrämmande verkligt att sånt faktiskt kan hända in i det sista.



Ingen mamma eller pappa ska behöva begrava sina egna barn precis som du skriver. Det är inte så det ska vara, det är inte det "naturliga! Livet är så grymt och orättvist och jag tänker extra mycket på er idag när ni måste gå igenom detta som inga föräldrar borde behöva göra.



Hoppas att det blir en vacker cermoni för er lilla Ellen denna dag och att ni tillsammans orkar er igenom den hur hemskt det än måste vara.



Jag beklagar verkligen det som hänt än en gång och ni finns i mina tankar trots att vi inte känner varandra mer än genom bloggarna.



Massa styrkekramar/Anna

2010-10-08 @ 09:32:18
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Helena

Elin.. hittade din blogg via Johans facebooksida(kommer från Kalix och var tillsammans med en av hans kompisar för väääldigt längesen) och vill bara säga att jag tänker massor på dig/er.. Började följa bloggen bara någon vecka innan detta fruktansvärda hände och jag fastnade direkt då jag tycker att du skriver så otroligt bra. Mina tankar går till er idag och jag lider så med er och hoppas att det så småningom börjar bli fler och fler stunder av ljus i er tillvaro. Många styrkekramar från Helena

2010-10-08 @ 10:07:19
Postat av: elin

jag vet inte alls vad jag ska säga mer än att jag tänker på er var dag. önskar såå att livet inte var så orättvist!



all kärlek till er!!



När du känner dig starkare så tycker jag att du ska läsa : Bara ett andetag bort. ( boken om mitt osynliga barn) av Sanna Nova Emilia.

2010-10-08 @ 10:36:30
URL: http://flieo.blogg.se/
Postat av: Lena och Tilde

Tänker på er ofta och skänker er en stor varm tanke idag, denna fina höstdag. Ellen tittar ner på er från sin plats bland änglarna nu och ser till att ni har det bra i denna svåra stund..Varma kramar



Lena

2010-10-08 @ 11:33:55
Postat av: Emma

Livet är orättvist. Som du skriver, det ska ingen mamma eller pappa behöva gå igenom. Det är inte så de ska vara. Jag tänker på dig/er o hoppas det blir en fin cermoni för er lilla Ellen. Styrkekram /Emma

2010-10-08 @ 12:19:33
URL: http://emma1983.blogg.se/
Postat av: Josefin

Åh Elin, ni finns i mina tankar varje dag.. detta är något ingen ska behöva vara med om. Tänker på er lite extra idag och hoppas att ni, trots det fruktansvärda, får en fin stund att säga adjö till Ellen. Många, MÅNGA kramar till er!

2010-10-08 @ 15:01:49
URL: http://flowergarden.bloggspace.com
Postat av: Zandra

Tänker på Er ofta och ännu mer idag.

Ängeln Ellen kommer nu att vaka över sina föräldrar och sin storasyster varje dag.



Det som ni går igenom ska INGEN behöva gå igenom. De är inte rättvist!

Men livet är inte rättvist och jag hoppas innerligt att ni med tiden kommer hitta de ljusa med livet igen och se framåt med storasyster Tyra och Ängeln Ellen.

Styrka och Varma Kramar

2010-10-08 @ 15:42:47
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Camillasnyahemem

Ellen, vilket fint namn ni gett er flicka!



Vi är många med dig som inte förstår vad som skett, hur kan det bara få gå så fel? En förälder ska absolut inte, under några omständigheter, behöva begrava sitt barn. Det är vridet och så fruktansvärt fel! Blir så bedrövligt ledsen bara jag tänker på det...



Jag hoppas begravningen idag blir fin och stillsam. Samtidigt önskar jag så mycket att ni hade haft er fina Ellen hemma hos er. Fan så orättvist livet är.



Stor kram från mig & Lea!

2010-10-08 @ 17:02:30
URL: http://www.camillasnyahem.se
Postat av: Ann-Louise

Ja vad säger man...kan inte heller förstå hur man ska klara något sådant. Men man gör det på något vis antar jag och livet fortsätter om än annorlunda och med erfarenheter man helst velat slippa ha.



Har tänkt massor på Er dessa veckor och mer nu idag när ni begravt er lilla tjej. Hoppas akten var vacker och kan bli i ljust minne trots det ofattbara och svåra. Tror att ett riktigt avsked är bra för att komma vidare.



Stora kramar från Ann-Louise

2010-10-08 @ 17:46:29
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag känner inte er, men jag måste säga att ni varit i mina tankar varje dag sedan det där fruktansvärda inlägget. Och nu gråter jag igen, så fruktansvärt!Det är bara så orättvist! Styrke kramar!!!

2010-10-08 @ 20:27:08
Postat av: jenny

Är så himla ledsen för er skull. Finner inte ord.

2010-10-08 @ 20:58:37
Postat av: Camilla

Jag blir så glad av ett livstecken från dig, samtidigt som jag blir så ledsen av det jag läser.



Jag kan för mitt liv inte föreställa mig det ni går igenom, tror dock inte att det finns något värre att som förälder överleva sitt barn oavsett ålder. Jag önskar er allt gott i framtiden och att ni tar tröst av varandra och ser det glädjeämne ni har i den dotter som finns kvar hos er.



STORA kramar Camilla

2010-10-08 @ 21:23:06
Postat av: Mia

Mina tankar till dig och din familj,

fast jag inte känner er så har jag många gånger den senaste tiden tänkt på er

Kram / Mia

2010-10-08 @ 22:18:01
Postat av: Carolines hemligheter

Det finns ju ingen mening och ingen rättvisa i vad ni går igenom, varenda ord som går att formulera känns platt och meningslöst...



Jag hoppas att ni hittar styrka hos och genom varandra att ta er igenom dag för dag och att ni trots er smärta har fått ha en vacker och respektfull cermoni för er älskade dotter Ellen idag!



Stora kramar från Caroline!

2010-10-09 @ 00:07:16
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

Nä, ingen mamma och pappa ska någonsin behöva gå igenom det ni gör.



Skickar all styrka inför denna dagen och tänker på er hela tiden.



Varma kramar <3

2010-10-09 @ 08:39:53
URL: http://petraodaniel.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej! Vill bara sända en tanke till er och hoppas att ni kan hitta styrka att ta er igenom dagarna.

2010-10-09 @ 09:43:09
Postat av: Celia

Det är ledsamt att läsa, och jag beklagar :(



Stor Styrkekram.

2010-10-09 @ 09:49:59
URL: http://celiadanielsson.blogg.se/
Postat av: Susanne

Lilla vän jag ryser i hela kroppen när jag läser detta....för detta ska ingen behöva genomgå :(

Jag känner inte er men ni finns i mina tankar varje dag.

Sänder massor av styrkekramar till er.



Kraaaaaaaaaaam

2010-10-09 @ 10:10:45
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: LiSSaN

Det går inte en dag utan att jag tänker på ER och den smärta ni får uppleva! Det är inte såhär det får sluta! Jag önskar er all styrka och att ni fått en fin cermoni för er Ellen..

2010-10-09 @ 10:55:27
URL: http://lisselissans.blogg.se/
Postat av: Camilla - En mammas dagbok

Kära vän, det är så sorgligt det du skriver och du är modig och stark som faktiskt orkar sätta dig ner och skriva av dig, vilket ibland kan vara skönt.



Himlen har fått en vacker ängel som alltid kommer finnas med er fast på andra sidan, en liten ängel kom log och vände om.



Jag önskar av hela mitt hjärta att detta aldrig hade hänt.



Vila i frid, fina Ellen... Du är saknad.



Kramar Camilla

2010-10-09 @ 16:38:57
URL: http://emring.blogspot.com
Postat av: Madeleine

Tänker på er och hoppas att det blev en fin cermoni.

Så sant det du skriver att inga föräldrar ska behöva begrava sina barn.

VMånga styrkekramar

2010-10-09 @ 21:34:09
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: jessi

Livet är så orättvist ibland, det finns inga svar bara frågor. Men någonstans på något märkligt sätt har vi människor en inneboende kraft som bär oss vidare trots allt.

jag tänker på er!



KRAM

2010-10-10 @ 09:18:11
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: P

Nej ingen ska behöva gå igenom det ni går igenom. Jag kan inte ens föreställa mig den sorg och smärtan som ni känner. Att fölora sitt barn. Hittade till din blogg nåra veckor innan detta hände och har sen dess kikat in här med jämna mellanrum.

Skickar massor av kramar till er!!

2010-10-10 @ 09:18:29
Postat av: Hemma hos Katta

Nej det ska bannemig ingen behöva gå igenom!! Jag hoppas att ceremonin för er Ellen (ni har valt ett väldigt fint namn) var både ljus och vacker...



Vet du vad Elin? Jag blev jätteglad när jag för 7011:e gången klickade mig in här och såg att du bloggat. Det kräver nämligen precis det mod och den styrka som jag tror att du har inom dig!



Kraamar till dig, J och Tyra!

2010-10-10 @ 12:29:05
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

En vän till mig förlorade sitt barn för ett par år sedan, hennes pojke dog i magen en vecka innan förlossningen. Jag vet att hon har träffat andra mammor på nätet som upplevt samma sak och att det har varit till hjälp för henne. Hon har också gått i terapi, vilket har hjälpt. Hoppas du/ni får den hjälp ni behöver! Hon blev gravid ganska nära inpå att pojken dog, vilket hon avråddes ifrån av känslomässiga skäl men det kändes rätt för henne att försöka bli gravid igen. Graviditeten gick bra även om den var fylld med oro och hon har nu fått en frisk dotter. Hon går fortfarande i terapi för att bearbeta pojkens död och har bra dagar och dåliga dagar. Skriver detta för jag tänkte att det kanske hjälper att höra om andra som gått igenom samma sak. Fast jag antar att det kanske inte finns något som hjälper på riktigt... Det är så orättvist och sorgligt! Jag beklagar att er baby dog och jag hoppas att ni finner kraft att ta er vidare med tiden.



KRAM

2010-10-10 @ 15:23:41
Postat av: caroline

Jag har tänkt på er varje dag sedan ditt första hemska inlägg. Hoppas ni får all hjälp ni kan få.



Jag vet inte ens vad jag ska säga :(

Varma kramar!!!

2010-10-11 @ 09:11:26
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se/
Postat av: Petra

Nej ingen ska behöva gå igenom det ni får göra:(livet är inte rättvist på en fläck.Skickar varma styrkekramar tänker tänker tänker på er...Det är så sorgligt.Kram

2010-10-11 @ 11:25:19
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Åh fina fina Elin!

Vad jag önskar att ni inte behövde gå igenom detta och att ni fick ha er lilla Ellen hos er. INGEN ska behöva uppleva att förlora ett barn.



Hoppas begravningen blev en vacker ceremoni och jag önskar er styrka att gå vidare.



Många kramar!

2010-10-11 @ 12:04:03
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: ZR

Tårnan bara rinner. Ingen ska behöva gå igenom detta. Skickar många styrke kramar till er. Hoppas att ni en dag finner kraft att ta er vidare.

Många kramar från oss!

2010-10-11 @ 20:53:06
URL: http://zr84.blogspot.com
Postat av: Erika

Nej det ska verkligen INGEN behöva gå igenom. Det "ska" ju vara vi föräldrar som dör först, så önskar man iallfall det kunde vara alla gånger men livet är verkligen inte rättvist!

Det är så sorgligt.



Tänker mycket på er & det var fint att du orkade skicka ett litet livstecken. Jag tror människan är starkare än vad hon tror och så även ni! många kramar

2010-10-11 @ 23:47:37
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Maria

Föräldrar ska inte begrava sina barn. Ni har två vackra flickor. Båda nära, på samma och olika sätt. Jag önskar att Ellen hade fått stanna hos er på jorden.



2010-10-12 @ 13:32:23
Postat av: Sandra

Vilket otroligt vackert namn som ni gav er fina flicka. Jag tänker på er varje dag och hoppas att begravningen blev vacker även om jag förstår att det är den största, största mardrömmen ni går igenom.



Stora kramar



Sandra

2010-10-13 @ 08:25:58
URL: http://frusandra.wordpress.com
Postat av: E

Försöker föreställa mig hur det känns, men det går såklart inte. Vet inte vad jag ska skriva, man önskar att det NÅGOT man kan göra för att hjälpa er / lätta smärtan på något sätt. Tänker på er, fast jag inte känner er.



Massor av kramar / någon som trillade in här av en slump för några veckor sedan och blev väldigt berörd

2010-10-13 @ 12:51:22
Postat av: Sue

Mitt hjärta brister!

Jag vet inte riktigt vad jag kan säga som tröstar mer än att jag tänker på Er alla i lilla familjen..........

Jag hoppas och tror att det med tiden kommer att bli lättare att leva vidare...



Än en gång, alla mina tankar till Er!



Pussar och Kramar i massor!

2010-10-13 @ 22:40:29
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Mina tankar finns hos er!



Många kramar

2010-10-14 @ 14:52:34
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag snubblade in på din blogg. Jag vill gratulera till er dotter! Beklagar samtidigt att hon inte fick stanna kvar. Jag förlorade själv min son på exakt samma sätt i maj i år. Han var mitt första barn. Det går att överleva förlusten av sitt barn, men det är inte enkelt. Vi kommer att finna vägar. Styrkekramar från en annan änglamamma

2010-11-05 @ 10:11:25
Postat av: ulrika

nu var det längesen jag kikade in, och antog att det kommit bebis. blev oerhört ledsen över att läsa det som hänt :( tänker på dej och hoppas du har familj och vänner som tar hand om dej! vill länka till min vän som förlorade en flicka för ett år sen. tänker att det kanske är skönt att läsa om ngn som varit med om samma sak.. www.lunalo.wordpress.com

massa kramar ulrika

2010-11-17 @ 22:13:22
URL: http://rrika.wordpress.com
Postat av: ulrika

nu var det längesen jag kikade in, och antog att det kommit bebis. blev oerhört ledsen över att läsa det som hänt :( tänker på dej och hoppas du har familj och vänner som tar hand om dej! vill länka till min vän som förlorade en flicka för ett år sen. tänker att det kanske är skönt att läsa om ngn som varit med om samma sak.. www.lunalo.wordpress.com

massa kramar ulrika

2010-11-17 @ 22:14:31
URL: http://rrika.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0