Tisdag BF+6





Ny dag, nya tag! Hade väl inte världens bästa dag igår kanske. Det här med övertid är inte så kul trots allt...
Det mesta var iallafall bra ut hos barnmorskan, imorgon ska jag ringa för att få tid till UL. Då kontrollerar de mängden fostervatten samt hur bebisen mår och utifrån det antar jag att de bestämmer när jag ev. blir igångsatt. Som det känns nu är det en igångsättning som kommer att krävas för att få ut bebisen, något jag egentligen inte vill... Å andra sidan kan det vara 8 dagar kvar tills dess och mycket kan hända på 8 dagar. 

Det var iallafall mysigt att få hem Tyra igår och få pussa och krama på henne! Hon studsade iväg mot dagis imorse glad som en speleman! Hon hann dock med att stanna vid hallonbuskarna för att inspektera så att det verkligen inte fanns något hallon hon glömt. Hon litar inte riktigt på oss när vi säger att de är slut för iår ;-)
När vi var på Saltå Kvarn köpte jag med mig hallon för att ha i filmjölk eller yoghurten, men det är inte samma sak som att äta färska direkt från busken antar jag...


Kommentarer
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Söta Tyra, klart man måste dubbelkolla så mamma och pappa inte luras angående de supersmarriga hallonen ;-)



Ja det var en envis liten rackare där inne i din mage. Vem brås bebisen på, dig eller din karl tro? ;-)



Förstår att man helst vill slippa bli igångsatt utan att man vill att dte ska komma av sig själv, men som du skriver mycket kan hända på 8 dagar. Plötsligt så sätter det kanske bara igång och då kan det ju gå snabbt!



Tänker på dig iaf och håller tummarna för att idag är dagen D!



Stor kraaam

2010-09-07 @ 10:06:01
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag blev igångsatt med Ludde uppe på förlosnningen, han ville ut 3 dagar innan BF, värkarna kom och jag var öppen 10 men sedan avtog värkarna helt och jag var ju öppen tio men inget hände på en stund, men sköterskan var snabb och sa " Nej nu vill vi väl att det ska komma igång det här igen" och jag ville ju såklart få ut honom snabbt så då blev jag igångsatt, gick hur bra som helst.



Men det kanske inte är väl inte riktigt samma sak som att bli igångsatt när man gått över tiden...



Hoppas hon eller han hoppar igång snart! M drog med mig ut och gick bägge gångerna, och det fungerade för mig, ett litet tips bara. eller så får ni väl köra "färdknäppen" hihi ;-)



2010-09-07 @ 10:22:24
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Susanne

Tack för din fina kommentar :o)

Så inget har hänt ännu, vilken seg rackare ;o)

Hoppas hoppas det är dags snart för jag vet hur jobbigt det är att gå och vänta.



Kramar till dig och lycka till när det händer.

2010-09-07 @ 10:27:08
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Frida

Men åh vad jobbigt. Vet ju hur det är. Bara att härda ut och när h*n är ute glömmer du väntan direkt. Men som ngn skrev det kan gå fort, än är dagen inte slut....

2010-09-07 @ 12:22:04
URL: http://mellanminagolvochtak.blogspot.com
Postat av: Hemma hos Katta

Pepp, pepp, peppkram till en duktig blivande tvåbarnsmamma!



Mycket kan hända på åtta dagar och jag tror nästan att det är när man slutar tänka "idag måste vara dagen" så händer det. Natten mot måndagen då vi skulle till Mvc för att få en tid för ul så kom värkarna. Pang bom bara!



Kraaam!

2010-09-07 @ 14:28:36
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Elin

Anna: Bebisen har nog fått dubbeldos av envishet är jag rädd... Inte helt bra i alla lägen ;-)



Erika: Skönt att han kom innan BF, då slipper man ju den där alla värsta längtan och väntan...



Susanne: Jag hoppas också, men tror som sagt att det kommer dröja.



Frida: Kan tänka mig att man glömmer fort, tack och lov, men det är rent ut sagt skit att behöva vänta såhär!



Katta: Tack, söta! Jag hoppas på en Pang-bom här också, för som det är nu känner jag INGENTING...



Kram på er!

2010-09-07 @ 16:12:14
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Näe du, ingen bebbe här heller.. =/

Ja tror att vi har skött oss fördjävla bra helt enkelt, så dom vill stanna där inne, läääänge..



Här ränner ja runt på byn, tvättar å städar men inget..

Jäjä, kommer väl när man minst anar de.. :)

2010-09-07 @ 16:16:03
Postat av: Elin

Ulrica: Vi måste helt enkelt ha skött oss riktigt, riktigt bra... Är det dags att börja missköta sig nu kanske? Kram

2010-09-07 @ 16:20:12
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Ja, jag har funderat på det.. Men frågan är bara hur man ska missköta sej.. Tips? :-p

2010-09-07 @ 16:34:58
Postat av: Tess

Åh, hoppas h*n tittar ut snart! Jag vet hur trist det är att gå över tiden, födde på BF +9 förra gången. Hoppas innerligt att jag slipper gå så mkt över tiden den här gången!

2010-09-07 @ 16:39:43
Postat av: Mia ☆

Bebisen måste verkligen trivas där inne! Hoppas den kommer snart =)



Vad sött med hallonen, inte lätt att acceptera att de är slut för året alla gånger =) Kram!

2010-09-07 @ 18:17:47
URL: http://www.thelifeofmia.se/
Postat av: Zandra

Envisa bebis! Men som du säger mycket kan hända på 8 dagar, håller tummarna för att den lilla envisa bebisen tittar ut snart och av egen vilja :-)

Kramar

2010-09-07 @ 18:23:40
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: sandra

Skönt att det gick bra hos BM, hoppas ud får en igångsättning om det inte kommer igång av sig själv snart! Kramar

2010-09-07 @ 19:10:19
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Frida

Är inte champagne ett sätt att få lite drag på det, tcker ni ska prova det. Funderar även på hur tillförlitliga dessa tidsbestämmelser är, tycker att de flesta går över tiden. Eller?

2010-09-07 @ 21:17:21
URL: http://mellanminagolvochtak.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0