Fredag, BF+2




Nej, ingen bebis inatt heller! Har sovit helt ok, och var faktiskt inte dödstrött när Tyra kom in och ville ha välling strax innan kl. 06.00. 
Ännu ett besök hos hos barnmorskan imorse, (guud vad jag springer där) för kontroll av blodtrycket som fortfarande ligger högt. Ta det lugnt, vila mycket och var observant på andra symtom löd råden. Vila och ta det lugnt ja, jag gör ju inget annat!

Besökte IKEA för att kika på lite småsaker och måste tipsa om att de just nu har 2-stänglade orkidéer för bara 49kr. Självklart fick en följa med hem, tillsammans med lite annat smått och gott. Tyvärr var den fina tygmaten, som jag var på jakt efter, slut... igen!
Senare i eftermiddag kommer Tyra att åka till mormor och vara där över helgen, eftersom jag planerar att föda barn ;-). Och gör jag inte det ska vi iallafall njuta av att vara barnlediga. God mat, sovmornar och kanske en liten utflykt får vara reservplanen.


Kommentarer
Postat av: Hemma hos Katta

Jepps! Gick över tiden med hela elva (!) dagar och det var inte kul. Usch så fruktansvärt långsamt tiden gick, dagarna bara sniglade sig fram! Visste inte vad jag skulle hitta på för att sysselsätta mig med till slut. Trodde nästan att han aldrig skulle komma ut och att jag skulle få leva med den där jättemagen. Kan tänka mig att det är lite så du känner det redan nu...



MEN han eller hon kommer ut tids nog och snart har ni en liten varm och gosig bebbe hos er! Å så mysigt! Är såå nyfiken på vad ni valt för fint namn!



Kraam kraam



2010-09-03 @ 16:10:20
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Karin

Låter som en bra plan för helgen! ;) Stor lycka-till-kram!

2010-09-03 @ 17:23:40
URL: http://dufvander.blogg.se/
Postat av: Stina

Lät rätt smart med barnvakten där måste jag säga! Bra gjort av dig ändå att åka iväg och göra annat än bara "vänta". Lycka till!

2010-09-03 @ 17:54:32
Postat av: Elin

Katta: Jag fattar INTE hur man håller ihop efter 11 dagar, jag som är otåligheten själv skulle gå i bitar. men å andra sidan... vad ska man göra? På tal om namn,,, har vi fortfarande inte bestämt oss!



Karin: JA, eller hur?! tycker också det faktiskt!



Stina: Ja man blir ju galen av att "bara" vila och ta det lugnt. Bättre att bränna lite pengar istället ;-)



Kram på er!

2010-09-03 @ 18:09:24
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Vad jobbigt det måste vara att gå över tiden så här och bara vänta och vänta! Jag har inte det ens med i "beräkningen" Myran måste komma ut senast på BF så är det bara ;-)



Ja en hemmaman vore något, jäklar vad duktigt din man var när han var hemma. Det är alltså cafétimmarna man ska dra in på för att hinna med, ska lägga det på minnet ;-)



Är så nyfiken på vem som gömmer sig där inne i din mage.. Kom ut nu lilla bebis!!!!



Stor styrkekram så här på sluttampen

2010-09-03 @ 18:21:09
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Glömde det där med orkideérna hos Ikea, vilket toppenpris verkligen! Synd att det är överjävligt att åka till IKEA här i stan på helgerna, annars hade jag nog åkt till Kungens kurva och knipit några jag med :-)



Kram igen!

2010-09-03 @ 18:23:55
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

Den där sablans tygmaten är ju alltid slut, vi har bara lyckats haffa två av fyra sorter, katastrofdåligt!! ;-)



KRAMAR



håller en tumme för att du har fullt upp i natt

2010-09-03 @ 19:21:59
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: sandra

Hoppas ni får en bra helg och att bebis vill titta ut! kramar

2010-09-03 @ 19:46:16
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: småbarnsmorsa

usch det är jobbigt att gå o vänta gick 15 dagar över tiden med sonen och det var jättejobbigt blev bara större o större dag för dag och nu väntar vi vårat andra barn som ska komma ibörjan på oktober och jag hoppas verkligen att jag slipper gå över tiden den här gången! Lycka till och hoppas knyttet kommer i helgen!!!

2010-09-03 @ 22:11:15
Postat av: Elin

Anna: ja helg på Ikea brukar vara hysteriskt och något jag också gärna undviker! Vi får hoppas att din myra har lite mer hyfs och väljer att komma i tid!



Petra: din tumme fungerade dåligt inatt, men tack för försöket;-)



Sandra: tack!



Småbarnsmorsa: usch, 15 dagar över låter hemskt! Blev du igångsatt sedan? Stort lycka till i oktober, hoppas lillebror eller syster är mer punktlig.



Kramar



2010-09-04 @ 09:10:16
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Mia ☆

Vilken väntan du får! Hoppas bebis kommer under helgen iaf, vi väntar med spänning =)



Tack för IKEA-tipset, ha en mysig lördag! Kram

2010-09-04 @ 09:28:30
URL: http://www.thelifeofmia.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0