Allt eller inget!



Pizzabaket "in action".

Jag är lite av "allt eller inget" vad gäller det mesta. Igår vandrade jag runt som ett lik och gjorde inte en vettig sak men idag har jag varit lite mer allert.

Fick träffa min ordinarie barnmorska som nu var tillbaka från semestern. Det mesta var bra, dock hade mitt blodtryck, som alltid legat lite åt det lägre hållet, gått upp en del. Dessutom tyckte hon att jag samlat på mig mycket vätska sista veckorna, så jag ska hålla mig observant på huvudvärk, illamående eller smärtor i magen som kan vara tecken på havandeskapsförgiftning. Urinprovet visade ingenting så det är förmodligen bara "normalt" såhär i slutet men jag ska ändå tillbaka för nya kontroller på måndag.

Efter besöket hos barnmorskan var jag in på H&M och köpte lite nya tröjor samt regnställ till Tyra. Perfekt med 10% på sortimentet, sen hade jag några bonuscheckar också så kalaset blev inte alltför dyrt! Nu har Tyra två uppsättningar regnkläder, men det är skönt att slippa släpa fram och tillbaka från dagis.

Var sedan och storhandlade, så nu är kyl, fys och skafferi fullt av god mat. Någon mer än jag som faktiskt gillar att storhandla? Jag skulle dock gärna ha någon som packade upp alla varor.
Under eftermiddagen tänkte jag att det kunde vara bra att göra ett gäng pizzor att ha i frysen, perfekt att plocka fram till lunch längre fram. Fyra stora plåtar pizza (Puh!) blev det med olika fyllning, skinka och ananas, skinka och räkor, mozarella och parma och till sist en med köttfärs. Gott som sjutton, men gud så tråkigt det är att knåda och kavla. Någon bagare lär jag aldrig bli!




Kommentarer
Postat av: Petra bloggar

Sådär superhurtig blev jag 2 dagar före förlossningen, kanske börjar det bli dags ;-)



Varm kram och tack för din omtanke tidigare, jag mår mycket bättre nu även om det svänger emellanåt :S



2010-08-25 @ 19:50:51
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Vad duktig du är som håller på en massa och pizzan såg god ut!



När du skrev om bonuscheck från H&M kom jag precis på att jag av misstag nog kastat kuvertet med dem som jag fick härom dagen.. =(



Ang namn så har vi bestämt oss, men behåller det för oss själva tills han är född =)



Kraaamar

2010-08-25 @ 20:14:37
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Elin

Petra:Ååå, hoppas hoppas! Skönt att du mår lite bättre. Kram



Anna: trist om du råkat slänga checkarna, men det är ju så lätt att tro att det är reklam och sedan kasta. Kul att ni redan "bestämt" namn, tycker att ni gör rätt i att hålla det för er själva. Tids nog får ju vi andra veta och det är ju mysigt att fundera själv utan andras åsikter. Kram

2010-08-25 @ 20:23:14
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Åh, hemmagjord pizza i frysen hade inte varit helt fel. Nu är det mest bullar där, råkade visst baka ett gäng idag.. Kankse ska fixa lite pizza imorn :-p



Blir en sväng till Ikea imorn, mest för grannens skull, hon har gått över en vecka nu.. Har hört att en Ikeatripp har satt igång värkarbetet för andra, haha :) Värt å prova!



Hur känner du dej? Här känns det som jag har ett bowlingklot där nere :S Trycker på och känns stumt lixom.. Knas..

2010-08-25 @ 21:47:47
Postat av: Elin

Ulrika: Bullar låter inte helt fel det heller... MUMS! Jag önskar att jag kunde säga att jag kände något, även om ett bowlingklot där nere inte låter helt bekvämt... Jag börjar känna mig som matadoren i tjuren fredinand: Stånga mig, sparka mig, GÖR NÅNTING!!! Men tids nog ska jag nog ångra mig både en och två gånger ;-)

2010-08-26 @ 18:45:38
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0