Finally Friday!


Gårdagens bild av mig och magen i v.29! Knäppte bara en snabb bild innan barnmorskan, därav den något tveksamma kvalitén och jag skulle såklart skippat blixten.

Kan inte låta bli att tycka att det faktiskt är lite mysigt med regnet som vräker ner utanför. Då är det liksom ok att ligga i soffan med en tidning hela dagen, eller hur?! Jag tror dock att tiden i soffan för mig blir begränsad, då jag tänkte åka och handla, fredagsstäda och kanske bränna lite skattepengar ;-)

Barnmorskebesöket igår gick bra, bebis hjärta tickade på med 145 slag i minuten, SF-måttet, som var 27, låg precis på kurvan och blodvärdet var kanon. Bad som sagt barnmorskan Lisbeth att försöka känna hur bebisen låg i magen, och även om hon hade svårt att känna exakt, så misstänkte hon att det är huvudet upp och fötterna ner. Precis som vi också trott...

Ikväll verkar det som att Tyra och jag blir ensamma hemma, Johan spanar nog in fotbolls-VM hos en kompis. Då får vi ha tjejkväll istället. Tror dock att fotbollen kommer vara på i bakgrunden här också, jag gillar nämligen sport och fotboll i synnerhet. Kollar ni? Trist bara att inte ha Sverige att hoppas på. Blir istället till att hålla en tumme för att mitt andra land, Spanien, ska gå riktigt långt.



Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilken gravidpingla! Om du är ledig ons 23 på fm får du gärna komma hit och fika, Frida och Koel kommer också. Kram!

2010-06-11 @ 13:28:15
URL: http://livetmedsiggeochelis.wordpress.com
Postat av: Malin S

Så det är eventuellt en liten upp & ner-bebis därinne igen. Vår Amy låg ju också fel och jag har liksom en magkänsla att ett ev. syskon också kommer göra det. Återstår dock att se såklart. Men hur resonerar du/ni kring vändningsförsök och så? Jag tänker att livmodern kanske är formad på ett visst sätt och att bebisen därför lägger sig så som den får plats. Jag skulle därför antagligen skippa vändningsförsök för egen del. Oj, va jag babblar på här....men det är inte så många som haft sätesbebisar så då är det intressant att bolla lite tankar. Hoppas du tycker det är ok =) Kramis.

2010-06-11 @ 23:35:04
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Elin

Jenny: Låter superkul, ska era stora vara med också eller bara småttingarna? Kram



Malin: Jag förstår precis hur du tänker, för jag funderar i samma banor. Finns det en anledning till att de lägger sig med huvudet upp? Tyra hade t.ex. navelsträngen två varv runt halsen, och ville kanske därför inte vända sig? Men utan vändningsförsök blir det ju snitt igen, och då kommer jag aldrig uppleva en "normal" förlossning. Hmm, skitsvårt det där. Jag hoppas att bebis vänder sig rätt själv så slipper jag fundera på alternativen.

Kram

2010-06-12 @ 08:13:04
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: jessi

vad skönt att allt verkar vara bra med dig o bebisen!

härligt med lite skattepengar att göra av med, våra går till husrenovering!



du är så fin med gravidmagen!

2010-06-13 @ 18:40:52
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Tessa - gravid.

åh, du var jättefin med din gravidmage :)!

2010-06-27 @ 23:19:49
URL: http://avaritia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0