Gårdagens middag


Gårdagens urgoda pasta med vitlök och chilifrästa räkor. Det enda som saknades var ett glas vitt ;-)

Lördag den 12 juni idag och min sista jobbhelg på väääldigt länge. Börjar dock inte förrän kl. 14, så jag har några mystimmar med Tyra innan det är dags. Vi har ätit frukost, lekt och gjort figurer med Playdoh, duschat och dansat till Mora träsk. Det är mycket som hinns med när dagen börjar klockan sex. Vaknade både igår och idag av en tjej som kom intraskandes i sovrummet helt själv. Tidigare har hon ropat på oss från sängen när hon vaknat.
Hade planer på att gå till lekplatsen en bit bort, men det blåser storm utanför så vi kör en inneförmiddag istället.

Svängde ihop en enkel räkpasta igårkväll, och den var så god. Har haft en period då jag varit ganska trött på pasta, men efter den här rätten kan jag säga att den perioden definitivt är över. Måste nog göra den igen snart, så att Johan får smaka på den.

Nu ska vi äta lite lunch och sedan se om Tyra vill sova en stund.

Kommentarer
Postat av: Tella

SV; vad roligt att du vill fortsätta läsa bloggen. Jag följer ju din så gärna :)

2010-06-14 @ 13:13:20
URL: http://tellas.blogg.se/
Postat av: Nina - Glamourmamman

Gott det ser ut! Och här är en till som längtar efter ett (eller två...) glas vin ;-)

2010-06-15 @ 18:52:41
URL: http://glamourmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0