Sista dagen


En vanlig syn när man hämtar Tyra på eftermiddagarna. Fullkomligt galen i ruschkanan och ska bara åka "en gång till".

Nu har jag lämnat Tyra på sitt dagis för sista gången. Det känns konstigt att tänka på hur liten hon var när hon började där, men det är ju bara ett år sedan. Personalen hade för någon dag sedan satt ihop hennes  "portfolio" där de samlat bilder på henne, hennes teckningar och skrivit lite om henne som person. Jag blir alldeles rörd när jag kikar i den. Så här  hade de skrivit om henne strax efter inskolningen: Du kom in som ett litet yrväder på avdelningen. Pigg, glad och nyfiken. Du vill gärna gunga (... och åka ruschkana... och dansa.. och... ja du tycker det mesta är roligt).
Det är en helt klockren beskrivning av henne, speciellt som liten då hon var en riktig tuffing som skulle hänga med på allt. Ett riktigt yrväder som nästan alltid är glad!
Vi lämnade blommor och kort till hennes fyra fröknar nu imorse och när jag hämtar henne i eftermiddag väntar sommarlov fram till den 18 augusti då hon börjar inskolningen på nya förskolan. Jag hoppas, hoppas, hoppas att vi tog rätt beslut när vi bytte och att hon kommer att trivas lika bra på nya förskolan. Just nu är jag lite "hormonig" och oroar mig inför det.


Kommentarer
Postat av: Zandra

Åå stora tjejen :-)

Härligt för henne och er att få ett långt sommarlov innan bebis kommer också :-D

Den nya förskolan kommer säkert bli jätte bra för henne!

Kramar i solen

2010-07-09 @ 12:50:24
URL: http://lillalallas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0